• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • skrutthumlan2

malin ulrika- tack för dina tips, får ge mig ut på stan och köpa papper som kan matcha! Har nog köpt på mig lite för många mönstrade papper och för lite enfärgade papper som matchar de mönstrade....
    Skulle egentligen inte vara rundade hörn på nederdelen av kortet,men stansen funkade inte riktigt där så jkag blev tvungen att klippa bort det fula!
    Funderar på om jag ska ha något mer i det högra övre hörnet där benet sitter nu (ser nästan mer ut som ett plåster tycker jag nu!) ser lite tomt ut där... något tips?

Carolina 1979- Ja, bokia har lite roliga grejer, köpte bla en hörn stans med 3 olika hjärt mönster. Men jag tyckte det var lite dyrt där....

• solstraalen

Vilken strl e vanligast att man använder sig av då man scrappar med plastfickor?
    Kan man köpa dessa plastfickor på tex bokia?

Och tex vad är 12*12 för strl i cm?

• Carolina1979
    solstraalen skrev 2006-08-01 09:32:29 följande:
    Vilken strl e vanligast att man använder sig av då man scrappar med plastfickor?Kan man köpa dessa plastfickor på tex bokia?Och tex vad är 12*12 för strl i cm?
    Det där om plastfickor vet jag inget - men 12 * 12 är 30,5*30,5 cm
  • Johannapanna

Carolina: Naj, var det idag! Hade ju tänkt åka dit en sväng, men nu har jag en miljon grejer inplanerade... Attans!!

• Fnyz
    solstraalen skrev 2006-08-01 09:32:29 följande:
    Vilken strl e vanligast att man använder sig av då man scrappar med plastfickor?Kan man köpa dessa plastfickor på tex bokia?Och tex vad är 12*12 för strl i cm?
    den vanligaste strlken är 12*12 som är 30,5*30,5 cm men även 8*8 är en ganska vanlig storlek å det rä ju ca 20*20 cm.

storlekarna räknas i tum eftersom scrapbooking härstammar från USA å där mäter man i tum. en tum tror jag är 2,54 eller något dylikt.
  • Jen 82

Jag har hittat till världens smidigaste artiklar på scrappiz och det är artiklarna om vilka bazzils som passar till vilka mönstrade papper av de stora märkena! Det är såååå smidigt att slippa sitta o matcha vilken nyans av gult som passar bäst till det pappret ! Så skönt o fuska lite o beställningarna går mycke snabbare att göra

Ville bara tipsa

• lillvilda

Carolina1979: jag tror jag ska dit. Men jag har besök av min lillebror så jag måste lura iväg han på nått annat först för han är inte så scrapintreserad.

• Carolina1979
    lillvilda skrev 2006-08-01 10:55:30 följande:
    Carolina1979: jag tror jag ska dit. Men jag har besök av min lillebror så jag måste lura iväg han på nått annat först för han är inte så scrapintreserad.
    Haha, skicka honom till någon elektronikaffär eller liknande - brukar hålla dem sysselsatta
    Det är vad jag ska göra med min sambo sen iallafall - OM han nu inte vill följa med in o titta på alla fina saker
Svar på tråden Scrapträsket 2