• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • skrutthumlan2

Tycker det är dåligt utbud på album o enfärgade papper i de flesta buktiker!

• Fnyz

vad är de för I-landsproblem.....tänk på os som ine har en endaste scrapbutik ens å gå till.... vi måste ju beställa från internet å så sitter ni å gnäller över att de itne finns ALLT i butikerna :-P

*fnyz på krigsstigen*

• Pyret78

Fnyz: Håller helt o klart med dig (kan bero på att vi kommer från samma "stad")
    Det skulle vara en upplevelse att få klämma o känna på grejjerna innan man köper dem

O mässor ska vi inte tala om! Vi har ju 60 mil till Götet o 30 till Stockholm
    Ibland är dte inte alls roligt att vara norrlänning

• malin ulrika

...apropå papper, jag försöker få tag i Bazzils cardstock, helst röda papper, men på deras hemsida är det bara för "grossister" typ, liksom 50 papper av samma sort, och på Ebay hittar jag packar med hundratals papper i olika färger, men knappt några röda, utan alla möjliga nyanser, och så väger högen liksom 7 kilo, så frakten blir enorm...

Var beställer i Bazzils, om ni köper på internet?

• Fnyz
    Pyret78 skrev 2006-08-01 17:14:54 följande:
    Fnyz: Håller helt o klart med dig (kan bero på att vi kommer från samma "stad")Det skulle vara en upplevelse att få klämma o känna på grejjerna innan man köper dem O mässor ska vi inte tala om! Vi har ju 60 mil till Götet o 30 till Stockholm Ibland är dte inte alls roligt att vara norrlänning
    nä precis... skulle vi spara för å åka på mässa så skulle vi behöva några tusen till resa å boende å allt sånt åxå så vi bara sitter här å lyssnar på alla de andra som bor granne med varenda scrapbutik i landet
  • Tbulle

skrutthumlan2 - tydligen ska det vara lite scrapmässa på syfestivalen (www.syfestivalen.se). Den tänker jag besöka om jag kan!

Hur är det att använda dekorväv på sina LO's? Går det? Nån som gjort det? Blev det bra?

• Pyret78

Ny LO i galleriet. Gjord efter denna veckas skissutmaning på scrappiz.

• malin ulrika

Pyret78,
    gud vad fin,
    så välgjord!
    Mycket jobb på!
    Jag har också tänkt gör en sida med alla namn man kallar sina barn, man glömmer så snabbt sen när de blir stora.
    Bra ide, tack för "påminnelsen"!
    Vad fint det var med pappret som liksom är lite "åldrat" i kanten, hur har du gjort det om man får fråga?

• Pyret78

M U: Först klippte jag små jack i kanterna, med olika stora mellanrum. Sen blötte jag längst ut i kanten med en tops. O så skrapade jag med naglarna så att det liksom flossades upp o så vek jag till åt olika håll där jag klippt små jack. Sen chalkade jag med fluid chalk på det. Sen sydde jag med symaskin runt dem, efter att jag fäst med ett par fotofix.

Såg att lindzi gett det som tips inne på scrapaddicteds hemsida: www.scrapaddicted.se/tips.php

Lycka till!!

• malin ulrika

Pyret78,
    GUD vilket JOBB!!!
    Imponerad!

Svar på tråden Scrapträsket 2