• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • PamPam 83

Vad sur jag blev... skulle skriva ut på skrivaren och körde varianten att skriva ut och sedan sätta dit pappret jag vill ha texten på och in i skrivaren igen och skrivaren ville inte ta emot detta det har gått innan utan några problem. Så provade jag mata in manuelt och då tog skrivaren emot pappret och skrev ut, fast det fastnade i skrivaren.. men det blev text på men lite skrynkligt. får väl duga.. var nära att slänga ut skrivaren, jag är fortfarande sur på han, han gör inte som jag vill. Få ta och gå ut och leka med hunden lite och bli på bra humör igen så jag kan fortsätta scrapa sedan

• PamPam 83

Nu glömde jag ju frågorna..
    behövs det mycket fotofix för att få skrivaren ta emot pappret? jag kom inte ihåg hur mycket jag satte dit sist, nu var det bara smålappar som jag skrev på och satte inte dit så jättemycket. Beror särket olika från skrivare till skrivare. Vad fäster ni med när ni skriver ut på ett vanligt papper först och sedan sätter dit pappret ni vill ha texten på och kör igenom pappret igen?

• solstraalen

Alltså

HUR vet ni att texten på de ni vill ha kommer på rätt ställe?

Antar att ni fäster "pappersbiten" som ni vill ha skrivet på med fotofix på ett vanligt papper?

provskriver ni ut först så ni vet att det hamnar på rätt ställe på pappret?

• Jen 82

PamPam : Jag fäster bara med två fotofix i kanten som går in i skrivaren först, räcker för min skrivare ... Men d e säkert olika

Solstraalen: Japp, skriver ut på ett vanligt papper först i fäster sen det andra på med fotofix o skriver ut igen

• Fnyz

jag skär ner ett papper till a4 storlek å skriver ut på de för jag viste inte att man kunde göra som ni säger då har jag lärt mig nå nytt

• lillvilda

min skrivare är lite känslig så man får fästa papperet ordentligt i alla hörn annar knölar den ihop allt skit skrivare...men vi har tittat på en ny... men den hår ånaden gav smabon mig en ny bärbar dator så det får bli skrivare en annan månad.

• Jen 82
    Fnyz skrev 2006-08-03 15:13:42 följande:
    jag skär ner ett papper till a4 storlek å skriver ut på de för jag viste inte att man kunde göra som ni säger då har jag lärt mig nå nytt
    Jag skär ner dom till den strl jag vill ha dom men dom kan aldrig vara bredare än A4...

Så ska jag ha en ruta som är 10x10 cm så brukar jag rita upp en ruta i word eller PP o skriva i den och skriva ut på vanligt papper, sen fäster jag mitt papper i rätt strl op det vanliga pappret och sen  tar jag bort rutan på datorn & skriver ut igen
  • Fnyz

aha vilket bra sätt å göra de på..mindre slöseri med papper-.... får se om min skrivare tycker om mig sen

• Carolina1979

vilken butik rekommenderar ni där man får mest gluedots för pengarna? Jag har ju som sagt bara gjort en LO - o redan var det paketet med gluedots slut, så jag måste ju ha mera

Svar på tråden Scrapträsket 2