• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jen 82
    Carolina1979 skrev 2006-08-03 15:30:38 följande:
    vilken butik rekommenderar ni där man får mest gluedots för pengarna? Jag har ju som sagt bara gjort en LO - o redan var det paketet med gluedots slut, så jag måste ju ha mera
    Oj, det var många guledots. . . . Tror det är ganska samma pris överallt men jag skulle rekomendera fotofix också som komplement till gluedotsen att fästa tex fototn och papper med. . . ca 500 st för runt 30 kr !
  • Jen 82

Fotofix kan man ju hitta på Åhlens 500 för 15kr (men dom är liiite dåliga på o fästa) 
     o LM på bokhandeln för runt 25

• skrutthumlan2

Nu har jag shoppat loss på minneskatten! Om det var fler som letade efter 12x12 album så vill jag tipsa om att de precis fått in nya!

• PamPam 83

Jag ska önska mig en ny skrivare i julklapp, fast inte för att den krabbade lite idag utan jag vill ha en fotoskrivare så jag kan skriva ut lite foton själv. Nu har jag bara en skrivare som skriver ut svartvitt, lite tråkigt. Vill även ha en scanner inbyggd. Fast jag är lite orolig att ju mer fineser den har ju mer krabbar den.. Är det någon som har skrivare med scanner inbyggd?
    Jag la mina småskrynkliga papper undre massa böcker under tiden vi var ute, den lilla stunden blev de ganska platta igen

Jag köper fotofix på Åhlens och de jag köper kostar 25 för 500 och de tycker jag sitter riktigt bra.

• aanna

Kikar in liiiiteför att kika på er länkar
    Är ett något motvilligt scrap-freak eftersom jag varken kan, har råd eller tid MEN det är ju sååååååå roligt och blir sååååååå fint

• Anne81

Hej på er, kom hem nu och hade fått ett paket från min syster vsom är i USA. Det var lite papper och stickers, en foam stamp som är en delfin fint och roligt. Jag har inte så stor koll på vad som är billigare "over there" vad bör jag be henne köpa?

• Fnyz

hejhej..har varit hem till farmor å hon hade letat fram en burk med gamla knappar i massa storlekar å färger jag frågade henne tidigare ås nu hade hon letat i alla vrår (är ju 85år lilla tanten)

• dramaqueen
    MAMMSY skrev 2006-08-03 16:37:07 följande:
    mb.lifetimemoments.com/viewtopic.php Kommer en länk till alla nya papper från alla återförsäljare Håll till godo
    Hjälp det finns så mkt fint *garv* Hur ska det gå med den ynka mammapenning jag har Cool
    tre månader sedan vi blev igångsatta = o tiden går så fort!
Svar på tråden Scrapträsket 2