• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79

Åååå jag vill oxå till Scrappadiccted! Men jag får väl nöja mig med mässan.... *suck*

Mamma till KaramEllen
  • MAMMSY
    Ellisen skrev 2006-08-05 22:42:46 följande:
    Nu har jag varit på semester och jag har handlat massor med scrapsaker!! JÄTTELYCKLIG! Först fyndade jag som attan på Panduro, handlade papper för 1,50:- bland annat. Sen var det shopping inne på scrapaddicted i Löberöd. ÅÅÅÅ vad mycket saker hon har!! Efter det var vi på ett ställe som heter Pema, där de har massor med skräpsaker - men också en del scrap!Så nu fattas det bara lite foton!
    jag vill oxå shoppa live!!!!
  • Pyret78

Nu ska jag natta mig!
    Ska drömma om det jag ska scrappa imorgon

• Skumpis

Jag ska också sova. Har monterat klart mina två LOs jag gjorde hos MAMMSY och nu orkar jag inte läsa ikapp. Natti natti!

• mia2005

Nu har jag lagt in en till lo i mitt galleri.
    Gärna tips på förbätringar.
    Känns som fantasin står helt still.

Tänkte scrappa lite till utmaningen.....om vem som helst får vara med förstås???

Godnatt

• malin ulrika

Har lagt in en dubbel, den med pepparkakorna.
    Glasyren blev "sådär", gjorde med lim och glas-glitter. Limmet skulle torka VITT, men det blev nästan genomskinligt... Förmodligen hade vanligt trälim varit bättre.
    Det ser LITE bättre ut i verkligheten än på bilden, men pepparkakorna blev ungefär så fula som de blir i verkligheten när man glaserar dem! (Jag brukar inte glasera mina pepparkakor, det blir inge bra...)
    Vitt rick+rack hade nog varit bättre, men jag hade inget, nåja, det får bli till nästa års jul-bak!

• malin ulrika

mia2005, fin bild!
    Det var snyggt med rundade hörn på bilderna!
    Fina band under också, är det rosenpapper du klippt till i remsor?
    Väntar på att mina blomstansar ska komma...

Fick mina blommor på "flaska" idag, samt alla mina olika gluedots.

Nån skrev om hur man ska klistra dit band, jag hade köpt "gluelines" hoppades på dessa, men de var lite "bulkiga" de också liksom, jag är inte helt nöjd, trodde de skulle vara plattare.

Dessutom köpte jag "glue dots pop dots", dem rekommenderar jag INTE, de är liksom gluedots "on steroids", jätteblaffe glue klumpar liksom... Gillar vanliga "pop dots" bättre, men det fanns inte där jag beställde, tyvärr.

• mia2005

Alldeles riktigt....det är rosenpapper som jag klippt i remsor.

Tänkte jag skulle slå igen ögonlocken och försöka komma på nåt bra till utmaningen i drömmen.

• liiinda
    Ellisen skrev 2006-08-05 22:42:46 följande:
    Nu har jag varit på semester och jag har handlat massor med scrapsaker!! JÄTTELYCKLIG! Först fyndade jag som attan på Panduro, handlade papper för 1,50:- bland annat. Sen var det shopping inne på scrapaddicted i Löberöd. ÅÅÅÅ vad mycket saker hon har!! Efter det var vi på ett ställe som heter Pema, där de har massor med skräpsaker - men också en del scrap!Så nu fattas det bara lite foton!
    hihi Jag har också varit på scrapaddicted i helgen!
    Det är så mysigt att gå där o titta o känna på sakerna man kan ju gå där hur länge som helst!!
    Tyvärr hade jag mannen o barnen med så jag kunde inte vara där så länge som jag ville!
  • Niccipicci

Sitter här nu och ska scrappa min första lo. Jättekul är det och jag har samlat på mig så mycket inspiration så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Har också lite problem med vad jag ska döpa den till. Det är en lo om min graviditet. Funderar på I väntans tider... Men vad mer kan man döpa en sådan lo till.
    Någon som vill ge mig lite tips.

Svar på tråden Scrapträsket 2