• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • bitte71

mia2005: jättefin första LO! Håller med föregående talare ang. fotomatta och ett kort i blickpunkten. Sedan kanske jag hade chalkat kanterna på papperet där det står "Ville 1 år" t ex, ofta "lyfter" det fram texten lite - men jag chalkar ju nästan på allt *fluid chalk-addicted* För övrigt är den jättefin!

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Cia o krabaten

MalinUlrika: Kanske ricrac band som glasyr??
    Alt typ glitterlim om du kan hitta vitt som inte är så glittrigt...

Jag har en flaska med dimentional Magic som är lack som ger glans och upphöjd effekt/3d effekt.
    Den skulle vara perfekt om den inte var genomskinlig... KAnse går det att först måla med akrylfärg och sen ha på den? *Spånar fritt*

• Tbulle

Letar efter en stans som kan göra en ring. Nån som vet var man kan få tag i en sån?

• Blommig

Hej pa er! Sitter i bulgarien o skriver. Tackar har ocksa for era roster i utmaningen! Ska bli riktigt kul att komma hem och borja scrappa alla bilder i har tagit har nere. Kanske att man maste handla na mer dekroationer eller papper eller nanting for att fa ihop det snyggt (allt for att fa kopa papper) Ha det bra! och scrappa lungt tills vi hors efter semestern.

• malin ulrika

Tack för alla tips på "pepparkaksglasyr"!
    Vitt ric-rac band låter bra! Kommer inte ihåg om jag har nått, annars kanske jag väntar med att göra klart sidan tills jag kan handla.
    Är också inne på iden med lim som man har på glitter på, har sånt där "krossat glas" glitter hemma, kan ju möjligtvis se ut som strösocker...

lillvilda:
    angående skrivare: jag har en epson stylus photo r300, den är ett par år gammal tror jag, men kostade under 1000-lappen. (Vet dock inte vad de kostar i Sverige, saker är ju i allmänhet dyrare där).Jag tycker fotona blir BÄTTRE än när man lämnar in dem för framkallning, eventuellt kanske de inte är LIKA arkiv-bestående, men det ser vi först om 50 år...
    Dock ska man vara medveten om att fotopappret gör JÄTTESKILLNAD, jag har prövat EPSON samt ett "billighets märke" de säljer i storpack, det går jättebra, blir superfina färger, bättre än de flesta ställen man framkallar på, men om jag använder kodakapper (som är rätt dyrt, som man tror ska funka bra) så blir färgerna helfel, är det rött i bilden blir hela färgen rosa aktig, är det blått i bilden blir allt vitt ljusblått etc.
    Jag tror säkert kodak pappret är utmärkt i en kodak skrivare, men det funkar alltså inte ALLS i min EPSON skrivare.
    Så det kan löna sej att "experimentera" lite grand med skrivare och papper!
    En annan sak som också spelar in är vilken "driver" man har, ofta kan man ladda ner nyare drivers till redan existerande printrar, och resultatet blir helt plötsligt mycket bättre!
    Jag är inte så haj på sånt där, men min man är det som tur är så han "fixade" allt sånt till mej, sen skriver jag bara ut!
    Så lycka till om du funderar på att köpa printer, det är jättekul att skrappa när man kan skriva ut bara de bilder man vill ha, och förstora och förminska och beskära som man vill!

(Dessutom kan man ju ta bort röda ögon och göra en hel "värld" av saker, om man har photoshop...)

• Lingonflickan

Så är jag här igen. Har naturligtvis redan börjat scrappa åt lilla J. Upptäcker självfallet att jag behöver massor av nya saker...Flört Har inte tillräckligt babyrosa cs t ex. Behöver fina mönstrade, små genomskinliga kuvert, söta band, sidenband...

• dramaqueen
    Lingonflickan skrev 2006-08-05 19:50:41 följande:
    Så är jag här igen. Har naturligtvis redan börjat scrappa åt lilla J. Upptäcker självfallet att jag behöver massor av nya saker... Har inte tillräckligt babyrosa cs t ex. Behöver fina mönstrade, små genomskinliga kuvert, söta band, sidenband...
    Jag har små rosa genomskinliga kuvert som du kan få ett par av mig om du vill De är typ 5*5 cm
    Prinsessan tre månader -- ny månadsbild i galleriet!
  • MAMMSY

Nu har Skumpis å jag scrappat hela dagen å det var sååååå kul som alltid!
    Jag rånade skumpis föråd av dekorationer å hon lyckades bara hitta en blomma av mig.. Lovar att du ska få ett fint scrappaket av mig som tack
    Resultatet blev två nya LO:s i galleriet!

• Cia o krabaten

Jag är också supermissnöjd med Kodaks fotopapper till min Canon skrivare...

Svar på tråden Scrapträsket 2