• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Pyret78

Tack alla, vad ni e´gulliga
    Nu är den upplagd i skissutmaningsgalleriet

Nu ska jag fortsätta med "baket". Har dop på söndag o nå´t ska man ju bjuda på

• Marajjah
    Jo79 skrev 2006-08-09 21:39:58 följande:
    Hur gör man om man inte har photoshop då? *snål* Mamma till KaramEllen
    Laddar hem programmet om man känner att man kan vara olydig...
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Fnyz
    MAMMSY skrev 2006-08-09 22:06:47 följande:
    För annars finns ju: www.scrapbooks.com/
    tacktack

jag nämnde att det var från usa som de butiker jag vet om tar hem ifrån å det lät inte som ett problem utan hon vill bara ha hjäp å vet avad hon ska ta hem å vad som inte går osv
  • annika5064
    Blue Vapor skrev 2006-08-09 21:57:25 följande:
    Photoshop är det mest OLOGISKA bildbehandlingsprogrammet som öht existerar!! Jag hatar det..... Tusen underliga steg för att få en bild till svartvitt.... en miljard oväntade manövrar för att sudda bort saker.... *morr*
    JAAAAA, äntligen någon mer som tycker det är jättebökigt!Skrikandes Jag kör Picture It och det räcker mer än väl...och jag håller med om att programmen som hör till kameran är helt ok! Annars kan man ju ladda hem Extrafilms redigeringsprogram t ex...
  • Skumpis

Pyret - OT men jag har VÄRLDENS godaste kaka i min blogg. Den är en långpannekaka som är jätteenkel och väldigt uppskattad av ALLA som smakat den. Tack vare att det är en långpannekaka så behöver man bara göra en kaka och ändå räcker den till många. För att inte bli helt OT så kan jag säga att jag använde det receptet på en receptswapp på Scrappiz Kakan heter Gullobertkaka i min blogg och är en kladdkaka med kokostäcke som man skär i rektangulära bitar och kan ta i handen.

Slut OT

Budade just på Tradera. Bråttom som jag har lästa jag naturligtvis inte produktbeskrivingen. Pappren var 6*6 och inte 12*12 som jag trodde Positivt var att frakten inte blev dyr. Får använda dem till kort

• Pyret78

Mammsy: Nu har jag fått vår panduro-butik att ta hem såna där knappar som du o skumpis har

• Pyret78

Grrr! Skulle ju göra glasyren till kakan nu, men då var ju naturligtvis slut på florsocker. Nu får jag lov att vänta till imorgon.

skumpis: Det är en långpannekaka jag gjort Vi kallar den för snoddaskaka. Är som sockerkaksbotten, fast med kakao i. Sen gör man en glasyr med både kaffe o kakao i o sen strör man antingen strössel el kokos över den. Den är oxå jättegod, men jag ska rusa in till dig o läsa det andra receptet

• Jen 82

Om man vill få lite mer koll på PS kolla in
    http://www.webbdesignskolan.com/
    Å kilcka på photoshop skolan...
    Där står det på svenska men alla komandom och vad allt heter står på eng också om man skulle ha en eng version...
    Det är kul med photoshop men det tar betydligt längre tid att lära sig om man självlär än om man har en guide ...

Svar på tråden Scrapträsket 2