• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Jo79

Marajjah: Din fråga om vita bazziller: Jag köpte i linnestruktur på Scraproom, under vita, grå och svarta, och de hette helt enkelt "White". Det fanns några olika vita, men de som heter bara white är i linne.

Mamma till KaramEllen
  • Cia o krabaten

Nej hörrni! Mot skrivbordet och veckans skiss på scrappiz!

• malin ulrika

Pyret78,
    gud så fin!
    Jag vill också sy! När jag nu ska ha tid att dra fram min maskin...

• Jo79

Här blir det inte mycket scrappat.... Försökte mig på utmaningen igår men det gick inte alls Ilsk blev jag..... Tiden är för knapp, och nu är det ju massa roligt på Tvo oxå som jag inte kan missa....

Mamma till KaramEllen
  • Carolina1979

Såg att någon för någon vecka sedan pratade om att ha suttit och förminskat bilderna innan hon skulle beställa framkallning, jag är nyfiken på vilken storlek det är man ska förminska korten till för att det ska bli "bra" 10 * 15 kort - är det någon som vet?

• Cia o krabaten

Carolina: Det beror ju helt på vad du vill ha korten till...
    Nu skriver ju jag ut hemma, men det är ju samma princip.
    Jag beskär alla foton i PS innan jag skriver ut dem, för så får jag ju ut mest av mitt fotopapper.
    Samma sak gäller ju om du ska framkalla.
    Vill du ha ett kort som är 10*7,5 så får du ju plats med två på ett vanligt om man säger. Och då är det ju bara att beskära och klistra ihop de till ett och skicka in för framkallning...
    Går ju även att göra flera mindre tex.

• Skumpis

CArolina - Jag brukar göra så jag får antingen fyra eller två foton på varje foto så att säga. Om du tittar på min LO "Som en fisk" så är småbilderna där 5x7,5 cm. Dvs det fick plats 4 på ett foto. Tror jag har någon LO där det fått plats två också.

• Skumpis

Carolina - Kolla istället på min "Välkommen lilla du". Där har jag med foton i tre olika storlekar. Ett helt, ett halvt och ett fjärdedels foto.

• Jo79

Hur gör man om man inte har photoshop då? *snål*

Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2