• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Marajjah

Jag har köpt min skärmaskin på CO för 299:- och jag är nöjd!

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • malinka2

Min skärmaskin är urgammal o väger hur mycket som hellst. Ärvd av en gammal glasmästare Men den funkar bra, jag skulle vilja ha en sån där liten skärmaskin, känns så krångligt att dra fram min när man bara ska skära spillbitar...

• annika5064
    Jen 82 skrev 2006-08-13 21:57:04 följande:
    Stockholms pärlan: Jag har en fiskars modell ganska enkelt o den kostade 249:- inte så farligt dyrt men jag vet att de finns billiga på CO, hur de är kan jag dock inte svara på ... Carolina: Jag gillade kortet! Det var jättefint! Annika: Det behöver man väl knappast säga att du är GRYMT bra för det borde du veta att jag tycker Alla andra e också jättefina. . . Tyckte det var så kul att scrappa till croppen men när man ser alla andra bidrag får man ju prestationsånget. Samma gäller ju här ibland, det känns som om man står still i sin utveckling ibland. ...
    Generad Rodnar över vackra ord...Tack!
  • annika5064
    Minimalla skrev 2006-08-13 21:23:58 följande:
    Inspirerades lite av din doodling Annika och vågade mig på att plocka fram pennan... det var ju superkul För mig tar det också lång tid att göra en LO, dessutom blir det många avbrott hela tiden. Jag har svårt att låta bli att pilla nu i efterhand, tycker inte riktigt att de är klara liksom... då är ju doodling super Nu måste jag kolla in alla bidrag och rösta...
    Jättekul att vara inspirationskälla!Skrattande
  • sofiemalmö

Någon som har panduros skär set? Är det bra? Var hittar man fiskars skärmaskin?

Annika: Är det gnuggisar du har på dina LO:s (krumelurerna)? Det är sååå supersnyggt!!

Isvergie häftet kan man få startkit av scrapbooking inkl Album och man betäller 2 böcker (hobby) för 30:-
    Jag beställde en scrapbooking bok och en kort tillverkning..:o))

• skrutthumlan2

fiskars skärmaskin har jag sett på bokia bland annat!

• skrutthumlan2

en fråga till er som laddat ner typsnitt från dafont.com, hur får man de aktiva sen i word? Har sparat dem under windows/fonts.....

• Ellisen

Nu har jag lagt in en nu Lo, en scraplifting från Meli.
    "Puss på dig pappa" heter den...
    risa och rosa gärna

• myskatt

skrutthumlan
    Du måste installera dem.
    1) Zipa filen till det skrivbordet
    2) Dra till mappen Fonter
    3) Den finns i menyn på word innom nån sek

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
Svar på tråden Scrapträsket 2