• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064
    Marajjah skrev 2006-08-13 18:32:47 följande:
    Tack, Annika!För mig tar det också evigheter att färdigställa en lo, så jag hann med en dubbel-lo tilll croppen. Får se om jag hinner med veckans scrappiz-utmaning också. Ska kika om jag hittar ngr passande foton. Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Ja, jag måste nog lära mig snabbscrappa...ligger ett år efter i tiden ungefär...får nog låta bli alla dekos hela tiden!
  • Marajjah

Huuuua!
    Håller på att bli alldeles galen på min totalt värdelösa förvaring av spillbitar. Har allt mellan rätt så storaa mönstrade och enfärgade som är rätt lätt att förvara till små, små bitar av både enfärgat och mönstrat som bara ligger huller om buller i en låda.

Hur förvarar ni era pappersbitar egentligen? *hilfe, bitte*

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Marajjah
    annika5064 skrev 2006-08-13 18:39:15 följande:
    Marajjah skrev 2006-08-13 18:32:47 följande: Tack, Annika!För mig tar det också evigheter att färdigställa en lo, så jag hann med en dubbel-lo tilll croppen. Får se om jag hinner med veckans scrappiz-utmaning också. Ska kika om jag hittar ngr passande foton. Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2Ja, jag måste nog lära mig snabbscrappa...ligger ett år efter i tiden ungefär...får nog låta bli alla dekos hela tiden!
    Jag såg att det fanns en utmaning på croppen på scrappiz om just snabbscrappning. Det gick ut på att leta fram det man ville ha på ungefär 5 minuter och sedan scrappa i 20. Sen så skulle det vara klart! Helt fantastiska bidrag hade det kommit in. Jag var imponerad, men det känns inte som ngt för mig. Mitt "rekord" ligger väl på drygt en timme eller så...
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Pyret78

Så nu har vi "dopat" färdigt.
    Allt gick väl snabbt o smärtfritt
    Konstigt nog fotade inte jag en endaste gång. Hade lämnat ut kameran, så fotograferingen sköttes av andra
    Nu kommer det ju t.o.m att finnas foton som jag är med på, för en gångs skull

Ska ta o scrappa lite nu, känner av en viss scrabstinens

• malinka2

Phu äntligen klar med minialbumet! Ligger i galleriet o är gjord av en gammal pekbok.Vilken tiiid det tog!! hade tänkt vara med i snabbutmaningen men jag orkar inte...

Nu ska jag in på scrappiz o komentera lite, JÖSSES så mycket snyygt alla gör!!! inte konstigt man får prestationsångest emellanåt

• Meli

Marajjah

Jag förvarar det på samma sätt som du gör, huller om buller i en låda... inte det allra bästa när man ska hitta

• MAMMSY
    Meli skrev 2006-08-13 19:50:54 följande:
    Marajjah Jag förvarar det på samma sätt som du gör, huller om buller i en låda... inte det allra bästa när man ska hitta
    Skönt å höra att man inte e ensam
    Puhhh nu har vi kalasat färdigt för denna gången Släktkals idag å många fina scrappkort blev tagna Får göra en trippel LO
  • dramaqueen

Hej, ville bara vinka lite Det har inte blivit så mkt pysslat i helgen. Fick dock en kortbeställning som jag gjorde, ska visa sen!

Kram på er scrappare!

Längtar efter hösten!
  • Jo79
    annika5064 skrev 2006-08-13 18:22:26 följande:
    Jo79 och Fnyz, hur hinner ni så mycket? Det tar mig många kvällar att färdigställa en...Ni hade fiiiiiiiiiiiiina nya!
    Jag har "fått" lite tid av sambon att scrappa på dagen både igår och idag, och när hon sover på dagarna, och på kvällarna.... Men jag blir helt slut i huvudet, och det känns som om Lo:sarna har en tendens att bli lite lika varandra.... Jag scrappar nog ganska snabbt annars oxå, men den här helgen har ju varit extrem! Har gjort 6 Lo:sar på en helg, det har aldrig någonsin hänt förut!
    Mamma till KaramEllen
Svar på tråden Scrapträsket 2