• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Morticia

Sticker in huvudet som nybörjare.

Någon som har en Shape boss? Jag väntar på min leverans...

Har en omröstning om syrafritt. I bokhandeln sade de att det är inte nödvändigt, bara tejp och lim som syrafritt??
    www.familjeliv.se/Forum-5-179/m11532676.html

skrutthumlan2 skrev 2006-08-14 10:09:50 följande:
    fiskars skärmaskin har jag sett på bokia bland annat!
    http://www.slojd-detaljer.se/ har en sådan, är det bra pris 229??

P.s Panduro har rea!
    Skrik och gap - ger ingen respekt
  • dramaqueen

*printar* till mina namngivningsinbj. ÄNTLIGEN ska de bli klara ...

Längtar efter hösten!
  • scrapgodis75

Nu har jag äntligen laggt ut en ny Lo i mina bilder

• skrutthumlan2

Morticia
    Tror att skärmaskinen kostar ungefär så på bokia, har inte köpt ngn sådan själv...
    Tror visst att det är viktigt att pappret är syrafritt, för det släpper väll också ifrån sig syra annars?Är inte så duktig på det där!

• Jemmah

Ang. skärmaskin så har jag köpt en på CO nu i sommar och de hade halva priset på alla såna grejor. Dvs min kostade 149 kr i stället för 299. Hittills fungerar den i alla fall toppenbra!

Tack förresten alla som varit in och tyckt till om mina nya LOs Får nog ta mig i örat snart och vara med på nån utmaning så att jag kommer över den här trööögheten (inte block ännu...), att det känns som om jag har slut på fantasi.

• Blue Vapor

Lägg inte ut en massa pengar på "märkes"-skärmaskiner om samma sort ändå finns på Clas Ohlson.... det är mitt heta tips! Jag köpte en där för 3 år sedan, funkar precis HUR bra som helst! Samma med skärmattor och värmepistol! Dvs, köp inte nån sån särskild "fön" för embossing (om ni vill syssla med det) de är svindyra och värmepistol funkar oftast faktiskt _bättre_!

*suck, barnet gnällerIGEEEEN*

• Ellisen

tack till er som har tyckt till om min nya lo

• Cino

Här kommer jag med en fråga igen! Nu gäller det text!

En del bokstäver ni använder ser utskruna ut, var hittar man sånt och vad kallas de? Måste man skära ut dom själv?
    Har sett på nån sida att man kan köpa alfabet som stämplar, men de är ju svindyra! Kom gärna med tips och råd!
    Tyvärr har jag ingen färg i skrivaren (måste införskaffas genast) för det är väl många som använder den om jag förstår rätt? MEN hur får ni texten på rätt plats i så fall???

• Jen 82
    Cino skrev 2006-08-14 13:24:53 följande:
    Här kommer jag med en fråga igen! Nu gäller det text! En del bokstäver ni använder ser utskruna ut, var hittar man sånt och vad kallas de? Måste man skära ut dom själv?Har sett på nån sida att man kan köpa alfabet som stämplar, men de är ju svindyra! Kom gärna med tips och råd! Tyvärr har jag ingen färg i skrivaren (måste införskaffas genast) för det är väl många som använder den om jag förstår rätt? MEN hur får ni texten på rätt plats i så fall???
    Jag anv bokstavsstickers, clipboard- som är kartongbokstäver man dekorerar eller färglägger, Ska jag skriva ut på dator så skriver jag ut spegelvänt på baksidan och skär ut.
    Texter skriver jag i PP i en lika stor ruta som pappret eller tagen det ska stå på & sen skriver jag ut det  på vanligt papper först, sen klistrar jag på min tag eller papper på rätt plats på det vanliga pappret och skriver ut igen!
    Det blev en rörig förklaring, hojta om jag förvirrade dig ännu mer!
  • AlbinsmammaR

EN FRÅGA....Plastfickor som är gjorda av PP (polypropylen) ??? Är de PVC-fria då eller inte,, någon som vet det här? 

Kan dessutom tillägga att jag nu har prövat att skicka efter foton från pixaco, efter att jag fick det tipset här
    Fick mina bilder från http://www.pixaco.com idag på posten och jag måste bara tipsa om att dom var väldigt snabba med leverans och dessutom super fina i kvalitet!!!
    Har använt mig av korthuset förut, men korten från pixaco var såååå mycket finare!!!

Ha de gott!!

Svar på tråden Scrapträsket 2