• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz

ah sådär nu har jag laddat upp en till på cropen...en till freestylen

• skrutthumlan2

jäkla skiiiiiiiiit! Höll på med en fiske LO som skulle bli så fin, skulle bara skära till lite papper med fiskar på (kolla denna länk www.minneskatten.se/butik/index.php&cPath=65_121_133&products_id=471
    men jag lyckades skära åt fel håll! Vill ju inte att fiskarna och vågorna ska gå horisontellt iställer för vågrätt....
    Gud, va irriterande!!! Vill ju inte köpa ett nytt papper som kostar 40kr i frakt!
    Ingen som sett detta papper ngn stans där de har fraktfritt?

• annika5064
    Meli skrev 2006-08-13 19:50:54 följande:
    Marajjah Jag förvarar det på samma sätt som du gör, huller om buller i en låda... inte det allra bästa när man ska hitta
    Jag med, jag med...finns det andra sätt?Flört
  • Fnyz

jag har a4 mappar från skoltiden å ha pappersspill i...en för enfärgat å en för mönstrat

• StarSpangled

Någon som kan tipsa om bra webbutiker med Scrapbook material som har möjlighet till betalning via faktura? Gärna som håller en bra prisklass med. Känns som ni har koll på det.

Tack på förhand.

Nygift - lycklig - Underbart
  • Minimalla

Inspirerades lite av din doodling Annika och vågade mig på att plocka fram pennan... det var ju superkul

För mig tar det också lång tid att göra en LO, dessutom blir det många avbrott hela tiden. Jag har svårt att låta bli att pilla nu i efterhand, tycker inte riktigt att de är klara liksom... då är ju doodling super

Nu måste jag kolla in alla bidrag och rösta...

• Fnyz
    StarSpangled skrev 2006-08-13 21:22:29 följande:
    Någon som kan tipsa om bra webbutiker med Scrapbook material som har möjlighet till betalning via faktura? Gärna som håller en bra prisklass med. Känns som ni har koll på det. Tack på förhand. Nygift - lycklig - Underbart
    scrapbookbutiken,
  • StockholmsPärlan

Skulle vara tacksam om någon ville svara på var jag kan hitta en billig och bra skärmaskin? Vad har ni får någon och var har ni köpt den? Tack

• Carolina1979

Nu har jag testat att göra ett grattiskort till en liten tjeja vi ska på kalas hos imorgon - det är mitt andra scrappade alster så förvänta er inga mästerverk.
    Personligen kan jag tycka att den är lite "tom" - hade velat ha en fotomatta - men då jag är sååå himla kass på att klippa rakt så får sånt vänta tills jag inskaffat mig en skärmaskin.
    Kortet ligger iallafall i mitt galleri och jag skulle bli jätteglad om ni ville risa och rosa!

Svar på tråden Scrapträsket 2