• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz
    Cia o krabaten skrev 2006-08-15 21:48:28 följande:
    Mindre bitar av cardstock använder jag.Printa först på kladdpapper. Klipp till lagom bit och sätt fast med fotofix där texten kom så blir det rätt!
    ta å fråga om de e nå speciellt du vill ha med, antar att man får ha med text å sånt å chalka fick man ju...doodling borde ju vara tillåtet åxå...vi får fråga den där gummiankan
  • Carolina1979

Ingen som har nå't att säga om min senaste LO? Både ris och ros är självklart välkommet - vill ju lääära!

• Cia o krabaten

Fnyz: Kikade in i bloggen och doodla får man tydligen inte!!
    Det jag var ute efter var små genomskinliga plastvitar att sätta över vissa ord i journalingen för att förstärka dem, men jag skippade det...

Däremot står det tags. Tror ni det måste vara fler än 1??

• Fnyz

men vart är gummiankan när man behöver henne....

jaja står det att man inte får doodla???

hmm de står ju tags i plural så jag gissar på fler än 1

• Fnyz

vilken härlig skiss där på  SWE scrapbloggen den utmanignen vill jag vara med i 

• PamPam 83

I kväll har jag äntligen haft lust att scrappa och jag hann med en massa Hann inte bli klar, men det hinner jag aldrig på en kväll men långt hann jag. Så glad att blocken äntligen har släppt. Nu har jag mycket tid till att scrappa också då jag äntligen har sommarlov Dock upptäckte jag att jag inte har så många kort till att scrappa så jag måste snart framkalla fler.

• annika5064
    Cia o krabaten skrev 2006-08-15 21:43:57 följande:
    Någon som kikat närmare på scraptävlingen på swe scrapbook??Fär man inte använda NÅGOT annat än det som står i listan???
    Jag tolkar det som så i alla fall, men nog är den lite tvetydig, den första meningen...å ena sidan ska följande produkter vara med, å andra går det bra att kombinera några av dem?

Så här står det:
    "Din sida ska innehålla följande produkter och inget annat, och det går bra att kombinera några av dessa om det passar:
    Foto/foton
    Cardstock
    3 mönstrade papper (från samma eller olika tillverkare)
    Minst ett rundat hörn någonstans på sidan
    Broderitråd och/eller floss (ej garn)
    Band (ej garn)
    Minst 3 knappar
    Brads i minst 3 olika färger
    Akrylfärg
    Chipboardformer (går bra med bokstav/bokstäver i chipboard)
    Tags
    Rubrik (valfritt att stämpla, handskriva, datorskriva osv)
    Journaling - minst 3 meningar

Krav:
    INGA blommor på din sida (inte på någonting, inte på papper heller). Vi vill se att du kan skapa utan blommor. Ditt bidrag får INTE visas av dig på nätet innan vi annonserat vinnaren."
  • 81a

Jag är helt nybörjare, har aldrig tesyat detta men är nyfiken.

Handlar detta o att man pysslar ihop något fint själv? Jag bor i Sthlm... Tips på butiker där och övriga råd. Kanske en länk

Varför har detta blivit så poppis?

Tack på förhand

• Cia o krabaten

Fnyz: Superläcker skiss ju!
    Tur att alla inspirationsdesigners inte får vara med

Annika: Jo jag har läst en miljard ggr. Tom skrivit ut texten och bockat för
    Men nu sitter jag här på slutet och har av bara farten stämplat namn på ett ställe med vanlig fluid chalk... Står bara om akrylfärg...

Och så har jag en tag och undrar om jag ska klämma dit en till eller inte...

Jaja, jag tvekar om titeln iaf så den får ligga till sig lite

Svar på tråden Scrapträsket 2