• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064
    Matriark skrev 2006-08-15 22:59:12 följande:
    annika5064 skrev 2006-08-15 22:44:13 följande: Jag tolkar det som så i alla fall, men nog är den lite tvetydig, den första meningen...å ena sidan ska följande produkter vara med, å andra går det bra att kombinera några av dem?Kanske det är så att man kan exempelvis dekorera chipboard med knappar, och skriva journaling på band....? Alltså att man inte behöver sprida ut över hela LO'n utan kombinera det som går...Håller med om att det är svårtolkat
    Ja, naturligtvis är det så de menar; ska nog inte sitta och tolka när jag är supertrött...
    ...fortfarande trött...
  • Pyret78

Så har jag fattat det, att man kan kombinera de olika "kraven". Ex. använda akrylfärg på chipboarden samtidigt som man dekorerar den med knappar. Skriva journalingen på tagsen som man satt band i o ex. sytt med broderiband runt om de.

Annars kommer ju LO'n att bli helplottrig.

• Fnyz

satt å knåpade ihop ännu en LO igår när de var sånt bra scrapväder

den är liftad från en LO som jag tror att det är Liiinda som gjort men jag blev osäker nu.

• Pyret78

Fnyz: Fu kanske tänker på lovelylocks Lo om tuffing i jeans.

• Fnyz

ja de kanske jag gör hade bara ett minne av en lo som jag såg för längesen ska gå å kika

• Fnyz

nepp de var inte henes heller å inte liiindas...någon som känner igen konceptet?? det är någon som gjort en tuffing i jeans lo med monogram på de där viset

• Morticia
    Lilla Lila skrev 2006-08-15 23:49:47 följande:
    Fråga: HUr går man tillväga flr att spara en font?www.scrapvillage.com/fonts.htmJag har sparat på skrivbordet, men sen då??
    Startmenyn, Kontrollpanelen, teckensnitt, under arkiv väljer du "installera nytt teckensnitt"
    Skrik och gap - ger ingen respekt
Svar på tråden Scrapträsket 2