• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • dramaqueen

JAAAA! Nu är jag ÄNTLIGEN klar med mitt grav.album! Fotade lite jag gjort tidigare samt gjorde de tre sidor som fattades. Usch va less jag är på det där albumet nu Finns lite nytt att se i mitt galleri under "scrapbook till bebisen i magen", har dock inte lagt in så mkt för jag orkade inte censurera . Det blev kanske inte så bra mot slutet för jag orkade inte mer Cool

Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
  • Anne81

Var kan jag hitta dymo-remsa med en bredd på 9mm?

• Carolina1979
    Anne81 skrev 2006-08-15 15:52:02 följande:
    Var kan jag hitta dymo-remsa med en bredd på 9mm?
    På clas ohlsson - jag var där idag
  • malinka2

Anne81: Jag köpte 9mm på vanlig bokia.

• dramaqueen
    Matriark skrev 2006-08-15 15:41:58 följande:
    Med allt prat om Rhonna Farrer så lägger jag in en LO jag gjort på ett Rhonna Farrer papper. Papperet var redan så dekorerat att allt jag gjort är tagit mitt foto med dubbel ram, skrivit med handstil, en gnutta doodling och två Heidi Swapp blommor. med prima och brads.
    Vilken fin!!
    Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
  • Matriark

dramaqueen och Minimalla: tack så mycket

Här sitter jag och försöker vara ekonomisk. Jag brukar spara allt packmaterial när jag får hem scrapgrejer för att använda till presentinslagning. Hittade en hel del kartong så jag tog fram syratestpennan igen. Då det verkar vara grönt att använda den kartong jag hade hemma sitter jag och försöker göra egna chipboardfigurer. Detta lär bli intressant...

• Matriark

eller jag menar förstås cardboard-figurer Chpboard är träflis..*suck* Räcka ut tungan

• Pyret78

Jag skulle oxå vilja göra egna chipboardbokstäver bl.a, men vet inte vilken kartong man kan använda. Jag äger ju ingen syratestare heller. Har ni nå´t tips? Vet ni kanske vad man kan ta för kartong?

• Pyret78

Matriark: Visste inte att det fanns olika. Jag beställde hem cipboard-figurer o de är då i kartong. Köpte från scrapaddicted o det är från Heidi Swapp.

Svar på tråden Scrapträsket 2