• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Matriark
    Pyret78 skrev 2006-08-15 16:20:33 följande:
    Matriark: Visste inte att det fanns olika. Jag beställde hem cipboard-figurer o de är då i kartong. Köpte från scrapaddicted o det är från Heidi Swapp.
    Jag har aldrig köpt hem så jag vet inte.. jag kom bara ihåg att kartong på engelska är cardboard, medan chipboard när jag testade att översätta det blev just träflis. Nu blev jag ju förvirrad.
    Hur det än ligger till så bör det ju gå att använda på samma sätt tycker jag

Testade föressten Icas kaffefilter-kartong och den var då syrafri, om är kartongen lite tunn. har inte hittat nåt med syra i ännu.
  • Pyret78

Attans att vi har en perculator då, så vi använder ju inget kaffefilter. Kanske det går att använda sig av ett paket semper-välling

• Mella72

Idag var jag och köpte papperskäraren från Netto. Den tar 12" papprena (med 1½ cm tillgodo tom)då det är drygt en centimeter till godo på var sida om markeringarna. Den skär dessutom betydligt rakare än den jag skaffade för mer än det dubbla priset på Jula. Väl investerade 49:- skulle jag vilja säga. Bara ett tips ifall ni har som ni inte är nöjda med eller inte har någon.

• Marajjah
    annika5064 skrev 2006-08-15 14:49:13 följande:
    Marajjah skrev 2006-08-15 14:04:09 följande: Nu håller jag på att bli irriterad på Pixaco. La min beställning där den 4/8 och ännu syns inga bilder till. Pengarna är dragna... Har mailat dem för svar.AnnikaHar du ingen länk till den där Rhonna Farres så att jag kan kika på hennes finfina doodling?Vem pratade om förvaring? Jag har IKEAs mappvagn Summera och i den står papprena upp en bit, går att sortera jättemkt. Är supernöjd! Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2rhonnafarrer.typepad.com/dreamy////
    Tack!
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Pyret78

Åh vad typiskt att inte netto finns här. Min skärare börjar bli dålig, men så har den ett antal år på nacken oxå. Ett arvegods efter min far

Vart ligger netto-butikerna??

• Pyret78

Hittade nettos hemsida o den närmsta butiken låg si så där 25 mil söderut.

• annika5064

Syrafri kartong kan man köpa hos ramaffärer t ex; används till passepartouter! Tips till er som vill göra egna card/chipboardfigurer...

• Pyret78

Ja men tack annika5064, att jag inte tänkte på det

• annika5064
    Matriark skrev 2006-08-15 15:41:58 följande:
    Med allt prat om Rhonna Farrer så lägger jag in en LO jag gjort på ett Rhonna Farrer papper. Papperet var redan så dekorerat att allt jag gjort är tagit mitt foto med dubbel ram, skrivit med handstil, en gnutta doodling och två Heidi Swapp blommor. med prima och brads.
    Ursnygg!
  • MAMMSY

En liten fråga ang. Netto Skärmaskinen.. Hur gör man sen när man behöver köpa nya skärblad? Fanns det å köpa till för det går ju ganska snabbt innan man behöver sätta i nya blad i skärmaskinen..

Svar på tråden Scrapträsket 2