• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064
    Loppan79 skrev 2006-08-16 19:22:53 följande:
    Men alltså, kan man klippa ut en bokstav eller blomma i kartong och så har man fixat en chipboard? I så fall kan jag nog grejja det till utmaningen
    SYRAFRI KARTONG icke att förglömma...Flört Men japp, det är så man gör!
    Matriark skrev 2006-08-16 18:55:46 följande:
    får lite gjort nu...En LO till familjealbumet om vår nya familjemedlem.
    Ooooooh, jättefin!

Jag har köpt glitterfärg så nu ska jag ge glitter och glamour en chans! Kanske lite paljetter oxå? Man vill ju gärna vara trendig i den här hobbyn...Kyss
  • Matriark
    dramaqueen skrev 2006-08-16 19:30:10 följande:
    Usch va ARG jag blir nu. Måste alla jäkla butiker jag hittar saker i ha en fast SVINDYR frakt? Om jag vill ha lite pennor tänker jag ju KNAPPAST betala 59:- i frakt för dem *morrar* Nu är hösten här! Vi kan andas igen!
    hehe, ser att Meli har zig-pennan jag menade på scrapoteket och hon kör frakt enligt postens tabeller för småsaker
  • Marajjah
    Carolina1979 skrev 2006-08-16 18:17:21 följande:
    Är det någon som använt sig av "Mini ShapeBoss och Schabloner" - den som de hade som månadserbjudande på Bokia för ett tag sedan? Skulle vilja se lite hur det blir om man använder en sådan... någon som har exempel?
    Jag har inte en mini shapeboss, utan en shapeboss, men de fungerar ju på samma sätt. Enda skillnaden är storleken. Jag har det på ngr av mina lo:s, bla "Tiden på BB", "BB-tiden" och "Sängposer". Man har ett verktyg, ser nästan ut som en virknål - typ. Den ritar/trycker man med längs konturerna på schablonerna som man har. Voila så har man fått mönster på papperet. Sen kan man kanske färga mönstrena med ngn slags färg, det har jag aldrig testat faktiskt...
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Loppan79

annika - japp självklart syrafritt Jag får väl se till att besöka en hobbyaffär nån dag, de borde ju ha.

• annika5064
    Loppan79 skrev 2006-08-16 19:52:48 följande:
    annika - japp självklart syrafritt Jag får väl se till att besöka en hobbyaffär nån dag, de borde ju ha.
    Mmmm, satsa du hellre på en hederlig gammal ramaffär; används till passepartouter...
  • emma2006

Hej hej,
    Det är jag igen. Än har inte pysslet åkt fram men däremot har jag suttit och lagt in lite bilder på mitt pyssel i mitt galleri. Välkomna över. OBS! Jag är låååååångt ifrån lika duktig som er.

• Loppan79

annika - okej, då får jag besöka en ramaffär istället. Tack för tipset

• Carolina1979
    Marajjah skrev 2006-08-16 19:51:44 följande:
    Carolina1979 skrev 2006-08-16 18:17:21 följande: Är det någon som använt sig av "Mini ShapeBoss och Schabloner" - den som de hade som månadserbjudande på Bokia för ett tag sedan? Skulle vilja se lite hur det blir om man använder en sådan... någon som har exempel? Jag har inte en mini shapeboss, utan en shapeboss, men de fungerar ju på samma sätt. Enda skillnaden är storleken. Jag har det på ngr av mina lo:s, bla "Tiden på BB", "BB-tiden" och "Sängposer". Man har ett verktyg, ser nästan ut som en virknål - typ. Den ritar/trycker man med längs konturerna på schablonerna som man har. Voila så har man fått mönster på papperet. Sen kan man kanske färga mönstrena med ngn slags färg, det har jag aldrig testat faktiskt... Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Tack för svaret - var just färgen jag funderade över, om det går att få det färgat o vad man då använder...
  • Cia o krabaten

Loppan: Menar du SWE scrapblogens premiärtävling??
    I sånt fall var ju alla former av blommor bannlysta, även om de var i chipboard...

• Cia o krabaten

Cheri: vad gör du dina glansdager med??
    Ser ut att vara mycket tjockare än det jag gör med soufflé-penna...

Svar på tråden Scrapträsket 2