• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Carolina1979

Är det någon som använt sig av "Mini ShapeBoss och Schabloner" - den som de hade som månadserbjudande på Bokia för ett tag sedan? Skulle vilja se lite hur det blir om man använder en sådan... någon som har exempel?

• emma2006

Om jag mot förmodan skulle damma av pyssellådan och scrappa ihop ett eget bidrag till utmaningen, får man vara med då eller måste man godkännas av nån scrap-maffia först?

Jag har inte scrapat på säkert ett halvår och det beror på att jag inte har nåt speciellt pysselrum utan det är matbordet som gäller och ni förstår dilemmat.... Men, hör och häpna, sambon tyckte inte att min idé om att slänga ut soffan från lilla rummet och istället slänga in ett till skrivbord var nån dum idé. Så snart har jag iaf ett eget pysselrum (som iofs ska delas med sambon och hans dator... men ändå!)!!! Lycka!

• Fnyz
    emma2006 skrev 2006-08-16 16:39:04 följande:
    Om jag mot förmodan skulle damma av pyssellådan och scrappa ihop ett eget bidrag till utmaningen, får man vara med då eller måste man godkännas av nån scrap-maffia först? Jag har inte scrapat på säkert ett halvår och det beror på att jag inte har nåt speciellt pysselrum utan det är matbordet som gäller och ni förstår dilemmat.... Men, hör och häpna, sambon tyckte inte att min idé om att slänga ut soffan från lilla rummet och istället slänga in ett till skrivbord var nån dum idé. Så snart har jag iaf ett eget pysselrum (som iofs ska delas med sambon och hans dator... men ändå!)!!! Lycka!
    du är härmed godkänd av scrapmaffian
  • jenn79

Chipboardformer (går bra med bokstav/bokstäver i chipboard) Vad är det??? Är det "papp"bokstäver?? Somman kan måla på själv Ibland känner jag mig väääldigt vilsen i djungeln

• Fnyz
    jenn79 skrev 2006-08-16 16:50:14 följande:
    Chipboardformer (går bra med bokstav/bokstäver i chipboard) Vad är det??? Är det "papp"bokstäver?? Somman kan måla på själv Ibland känner jag mig väääldigt vilsen i djungeln
    japp de e de
    man kan tillverka själv om man hittar kartong som är syrafri annars finns de å köpa på de flesta scrapshopar på internet. det kallas både för chipboard och för cardboard. på skumpis LO året du föddes är 2005 sånna bokstäver tror jag.
  • Carolina1979

Är det någon som använt sig av "Mini ShapeBoss och Schabloner" - den som de hade som månadserbjudande på Bokia för ett tag sedan? Skulle vilja se lite hur det blir om man använder en sådan... någon som har exempel?

• Loppan79

Har en hel del att läsa ikapp nu efter att inte ha varit inne här på två dagar Läste rubberducks inlägg om sidan de har startat och blev lite sugen på utmaningen. Men vad är chipboard? Rubberduck skrev att hon gör dem själv, hur gör man då?

Nu har vi flyttat in i vårt hus Tyvärr är "mitt" arbetsrum/scraprum totalt belägrat av flyttkartonger som inte har hunnit blivit uppackade så det blir ingen scrapning på några dagar. Men jag hoppas verkligen att jag hinner göra den utmaningen eftersom den lät så utmanande och rolig

• annika5064
    Loppan79 skrev 2006-08-16 18:18:39 följande:
    Har en hel del att läsa ikapp nu efter att inte ha varit inne här på två dagar Läste rubberducks inlägg om sidan de har startat och blev lite sugen på utmaningen. Men vad är chipboard? Rubberduck skrev att hon gör dem själv, hur gör man då?Nu har vi flyttat in i vårt hus Tyvärr är "mitt" arbetsrum/scraprum totalt belägrat av flyttkartonger som inte har hunnit blivit uppackade så det blir ingen scrapning på några dagar. Men jag hoppas verkligen att jag hinner göra den utmaningen eftersom den lät så utmanande och rolig
    Chipboardlänk...

http://shop.pysselpunkten.se/

Funkar den inte, kolla under dekorationer...
Svar på tråden Scrapträsket 2