• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY
    Cheri skrev 2006-08-16 13:29:21 följande:
    Nu har jag scrappat igen hihiGillade aldrig dom här papprena så det är skönt att ha blivit av med dom!
    Å hur snabb e inte du När du fått tummen ur

Underbart rosa å snygg!!!
  • Blue Vapor

Tappa inte glitter över tangentbordet... då blir sambon inte så glad... med det man inte vet om ..... *host*

• Cheri
    MAMMSY skrev 2006-08-16 13:37:14 följande:
    Cheri skrev 2006-08-16 13:29:21 följande: Nu har jag scrappat igen hihiGillade aldrig dom här papprena så det är skönt att ha blivit av med dom! Å hur snabb e inte du När du fått tummen urUnderbart rosa å snygg!!!
    Hade ritat en skiss innan, och då går det ju lite fortare
  • MAMMSY
    Blue Vapor skrev 2006-08-16 13:37:18 följande:
    Tappa inte glitter över tangentbordet... då blir sambon inte så glad... med det man inte vet om ..... *host*

Nii kan rekomendera å inte försöka få  upp en ask med brads över tangentbordet heller.. Vipps så flög alla ut å fastnade bland alla möjliga bokstäver *sambon inte glad*
  • bitte71

Nämen Cheri: hur KAN du säga att du är ringrostig?! De var ju helt underbara!

Jag kan komma med en varning till: försök inte chalka under tiden du har en klåfingrig åttamånaders bebis i knät - då får du slänga det du håller på med

Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Cheri

jag är mest rädd för att kaffekoppen ska välta över allting, den kan jag rekomendera att ställa på flera meters avstånd, då får man lite motion för varje klunk oxå

• Amelié77

Fler missöden som hänt kommer här:
    Jag råkade tappa min verktygsbox i golvet. Där hade jag bla. alla mina Fluid Chalks som flöd ut över golver och färgade parketten i regnbågens färger. Sen var det ett h*lv*te att hitta rätt lock till rätt dyna, jag har ju inte direkt memorerat namnet på alla chalksen. Får hoppas på att det blev rätt i alla fall...

• bitte71
    Cheri skrev 2006-08-16 13:53:26 följande:
    jag är mest rädd för att kaffekoppen ska välta över allting, den kan jag rekomendera att ställa på flera meters avstånd, då får man lite motion för varje klunk oxå
    Jag lyckades faktiskt välta kaffekoppen över datorn för ett tag sedan, men lyckades torka upp det mesta snabbt. Fast den lät lite konstigt datorn ett tag när man satte igång den men nu är det ok igen.
    Som ni förstår så berättade jag inte detta för sambon utan stod mest och såg oskyldig ut när han morrade över att den lät som ett tröskverk varje gång han startade denOskyldigFlört
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • cecilia26

Hej!

jag är en glad nybörjare :) HAr knappt börjat... Är det mest på nätet man kan hitta papper å så eller finns det även i butiker?
    Tips på vart det har bra priser osv?
    Bor i stockholm.

Svar på tråden Scrapträsket 2