• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • emma2006

På Skapa Hobby på Hornsgatan finns det lim.

• Mystjejen

skrutthumlan: Jag har beställt därifrån, tycker de var jättebra. Snabba.

Har en fråga om swescraputmaningen...
    Ska det vara sommarbilder/sommartema?
    Fick för mig det men nu ser jag inte att det står någonstans...bara så man inte gör fel...
    Kan ju tänka på en annan utmaning också.
  • Niccipicci

Om jag målar mina chipboard bokstäver med färg som inte är syrafri, vad kan hända då?
    Ja, kort och gott. Vad händer när man använder material som inte är syrafritt?

• Cia o krabaten

Mystjejen: Swescrap tävlingen behöver inte vara sommartema. Se upp för blommor bara!
    Du tänker nog på den på scrapbutiken med en sommardagbok...

Niccipicci: För att inte fotona ska gulna i förtid helt enkelt. Och papperen också givetvis. Vi vet ju hur gamla tidningar kan se ut!

• Niccipicci

Så om jag bara målar chipboarden i vanlig färg men har allt annat i syrafritt. Förstör man allt annat då ändå, eller blir det bara chipboarden som blir gula?

• annika5064
    Cia o krabaten skrev 2006-08-16 22:20:55 följande:
    Mystjejen: Swescrap tävlingen behöver inte vara sommartema. Se upp för blommor bara!Du tänker nog på den på scrapbutiken med en sommardagbok...Niccipicci: För att inte fotona ska gulna i förtid helt enkelt. Och papperen också givetvis. Vi vet ju hur gamla tidningar kan se ut!
    Jojomän, Sommartema ska det visst vara, det...

Tema: Sommar
    Klar senast: 27 augusti kl 21,00 (för sent inkomna bidrag kommer ej delta i tävlingen)
    Antal alster: Ett bidrag per person
    Skickas till: [email protected] och märk ditt mail Premiärtävling. Glöm inte att skicka med din adress, telefonnummer samt ev. nickname på div. jomän, visst ska det vara Sommartema!!!! Det står i
  • StockholmsPärlan

emma2006: Tack för svaret!

• MAMMSY

Sådär två LO:sar på en kväll Då blir man glad Orkar inte fota den andra nu för dåligt ljus, så den får jag läggauupp i morgon
    Nu tror även jag att jag har gjort den sista LO:N (på ett tag iallafall) med vit bazzil bakgrund Känner suuuuget efter en stormönstrad LO komma smygandes
    Sov Gott tjejer å tack ni som skrev nått i GB säger som jag brukar hellre ris än inget alls. NattiNatti

• Mystjejen

Tack för hjälpen tjejer!!! Ska börja skissa lite så får vi väl se om det blir något av det...

Natti natti...
  • Marajjah

Tema Sommar på swescraps tävling. Så är det skrivet iaf...

Har kört fast totalt i Mammsys utmaning för den här veckan. Går tröööögt!
    Hur blir det förresten med det vi diskuterade i våras? Att ah en utmaning/vecka? Kanske skulle skriva i utmaningstråden istället...?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
Svar på tråden Scrapträsket 2