• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • tr3z

MAMMSY - jag hade väldiga problem att hitta den jag gillar bäst, gillar alla mina sådär men ingen är sådär WOW. Utom två. Och en av dem är helt liftad, men jag gillar den bäst iaf

• scrapparlotta

Fast om jag köper EZ-mount ark, så är det då meningen att man ska klippa ut en bit sån och fästa på stämpeln?? Ska den alltid sitta fast där då?? Och så sätter jag dit en akrylkloss...eller?? Ska den alltid sitta fast på stämpeln med, eller kan jag använda den till andra stämplar?? Usch, jag har svårt att fatta detta. Vill göra en beställning på InkWings Rubberstamps nu, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha. Dom har ju fraktfritt i helgen tydligen.

• annika5064
    tr3z skrev 2006-08-20 13:22:16 följande:
    den är dessutom snyggare i verkligheten
    Håller med dig om det; jag är aldrig nöjd med avfotograferingen eller scanningen; tycker aldrig att färgerna blir riktigt bra! Min senaste dubbel  "Dopet" är jag jättenöjd med oxå; guldglittrande rubriker mot det nattsvarta papperet...men det syns inte så bra...och då har jag ändå redigerat ganska mycket i fotoprogrammet...
  • mittlillalejon

Måste fråga om det finns nån scrap-butik i Småland???

• smurfan73

Vips :
    Jag köpte den skärmaskinen igår !! Jag e åsså supernöjd med den Gjorde lite kort igår och testade den lite 

Utteröga: Vet inte riktigt vilken bredd den tar (har mitt pysselrum i källaren och orkar inte ner å kika där nu).

// Smurfan

• Mella72

Uteröga: Skärmaskinen tar 12" papper med 1½ cm tillgogo. Den är alltså 32 cm där bladed går sas.

• Mystjejen

Oj, vad fel det blev... Fast rätt ändå...

Mammsy: Det är den här jag gillar bäst just nu (är ju en dubbel men den andra sidan är ju typ likadan)... Men jag tror att jag snart kommer tycka att den jag gör till swescrapputmaningen är den finaste. Men den kan jag ju inte visa ...
Svar på tråden Scrapträsket 2