• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • MAMMSY
    Cino skrev 2006-08-20 11:55:59 följande:
    Tack för tipsen! Hur gör jag för att installera det jag laddat hem då??? *frågvis*
    Gå in på kontrollpanelen under "Din dator" leta upp "Teceknsnitt" dra den mappen till skrivbordet öppna teckensnittet du laddat hem å dra sen det till teckensnittsmappen Instalerat å klart hoppas du fattade!
  • MAMMSY
    annika5064 skrev 2006-08-20 12:35:24 följande:
    MAMMSY skrev 2006-08-20 11:20:38 följande: Finns en så kul tråds på scrappiz där man boostar sin bästa LO å berättar varför man är så nöjd med JUST den LO:n.. Snor det rakt av Vilken tycker ni e eran bästa LO? Berätta å ni som har Plus klitra in å visa!! ( Malin med scrapblock) Den här är jag SUPERNÖJD med! Har visserligen liftat/kopierat den, men blev såå nöjd med resultatet; älskar bilden på Joel och är extra glad över att jag tryckte ut den på Bazzill...Den var pillig att göra;varje liten detalj är chalkad, men sådan är min stil; gör ju inga LO:s på en kvart direkt!Annika
    Förstår att du e nöjd med den! En av mina favoriter den e bara så Läcker!!!
  • AlbinsmammaR

Annika; Den är väldigt fin, förstår att du är nöjd med den

• scrapparlotta

Nu vill jag har eran experthjälp!

Exakt VAD ska jag köpa om jag ska börja köpa omonterade stämplar?? Har försökt läsa mig till, men jag är väl trög antar jag. Akrylklossar ska jag ha har jag förstått, men vilken storlek?? Det är väl den jag ska hålla i sen när jag stämplar?

Först ska jag klippa ut stämpeln, sen ska jag klista den på nåt dubbelhäftande sak.....eller?? Är det svårt att klippa ut motivet på stämpeln?? Måste man ha en speciell sax då.....som säkert kostar mulltum????

Hjälp mig!!!

• Vips
    kikkan skrev 2006-08-20 12:49:30 följande:
    Nu vill jag har eran experthjälp!Exakt VAD ska jag köpa om jag ska börja köpa omonterade stämplar?? Har försökt läsa mig till, men jag är väl trög antar jag. Akrylklossar ska jag ha har jag förstått, men vilken storlek?? Det är väl den jag ska hålla i sen när jag stämplar? Först ska jag klippa ut stämpeln, sen ska jag klista den på nåt dubbelhäftande sak.....eller?? Är det svårt att klippa ut motivet på stämpeln?? Måste man ha en speciell sax då.....som säkert kostar mulltum????Hjälp mig!!!

När jag köpt omonterade så har jag haft små träklossar som jag sågat ut men akrylklossar är kanske snyggare det är ju en smaksak. Sen fick jag häftande kardborre till när jag köpte stämplarna som jag fäste det med. Innan jag monterade stämpeln så stämplade jag motivet på träklossen så man såg vad det var för motiv (ungefär så så man se på panduro)

Att klippa är inte svårt, det går jättebra med villken sax som helst!

Hoppas du förstod lite mer. det är väldigt lätt tycker jag och mycket billigare!

• Vips

Måste bara tipsa om Nettos skärmaskin!! De har det denna veckan för 49 kr och jag tycker den är super!! Påminner om min gamla fiskars, bara det att man kan inte lyfta upp själva linjalen eller vad man ska säga. Men fy för vad bra och billig den var!

• BackinBlack

Vips
    Vilken storlek skär den maskinen? Jag har en från Panduro som tar 21 cm i bredd och skulle helst ha en som fixar större papper. Fast jag är ju ganska pank just nu.

Mamma, pysseltok, skräckfilmsfreak, diskofil, drömmare...
Svar på tråden Scrapträsket 2