• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Vips
    kikkan skrev 2006-08-20 13:21:54 följande:
    Fast om jag köper EZ-mount ark, så är det då meningen att man ska klippa ut en bit sån och fästa på stämpeln?? Ska den alltid sitta fast där då?? Och så sätter jag dit en akrylkloss...eller?? Ska den alltid sitta fast på stämpeln med, eller kan jag använda den till andra stämplar?? Usch, jag har svårt att fatta detta. Vill göra en beställning på InkWings Rubberstamps nu, men jag vet inte riktigt vad jag ska ha. Dom har ju fraktfritt i helgen tydligen.
    Akrylklossen kan du använda till andra stämplar med. Du tar själva motivet, sätter fast kardborren (som sitter med självhäftande tejp). Sen gör du samma sak med akrylklossen fast med andra kardborrbiten så att de fäster mot varandra. Sen kan du bara dra av kardborren och använda klossen till andra stämplar beroende på storlek osv förståss!

Hoppas du förstår Så var det iallafall när jag köpte stämplar sist så jag tror det är samma. kan nån annan rätta mig annars om jag har fel?

Hoppas det går bra!
  • Vips

Alltså jag menar att du drar av stämpelmotivet med kardborren fast på., inte drar av själva kardborren :)

• scrapgodis75

Nu har jag laggt upp 2 nya Lo.s i mitt galleri.

Har använt Basic Greys nya papper ur Gypsy serien. Jag bara älskar dom.

På avslutning Lo:n har jag använt alfabet Black Metro somm kommer med när man köper den nya svarta tången.

På Busungar har jag använt Marissa alfabetet till QK

• Jo79

För er som frågade om fraktfritt på Annas scrapbooking; det står på scrappiz sida under nyhetsbrev... och på hennes sida under forum.

Mamma till KaramEllen
  • Fnyz
    Jen 82 skrev 2006-08-20 20:59:41 följande:
    Förvarar ni era primablommor i flaskorna??? Jag tycker det är så himla opraktiskt att rota igenom dom .. . Skulle vilja komma på nått bättre, nån som har ngt bra?
    nej jag har tagit glasburkar som man får med när man köper färdig deg till pizzan på hemköp iaf så går de å köpa en sån degrulle som man bara rullar ut å till den hör det en tomatsås som har alldeles perfekta små burkar med brett lock på så dem diskar jag å använder (det är inga ettiketter på dem heller så man slipper pilla bort dem å en flaska blommor får perfekt plats i en sån burk)

Pyret: den får tampas med min "Fötter" åxå
  • Pyret78

Ingen som har nåt fyndigt förslag till rubrik åt min Lo??

Funderar på att döpa den till "I vårsolen", men jag vet inte.

• Blommig

leamon: uttryckte mig knasigt jag menade fotona som inte är scrappade så du förstod helt rätt

• Blommig

leamon: jätte snygg din låda var! hur många foto ryms i den ungefär?

• Vips
    Pyret78 skrev 2006-08-20 21:32:17 följande:
    Ingen som har nåt fyndigt förslag till rubrik åt min Lo??Funderar på att döpa den till "I vårsolen", men jag vet inte.
    Svårt, man kanske kan döpa den till nåt kombinerat o fyndigt så man får med både att ni grillar och att du solar dig lite. tex. "grilltider" eller grilldags eller ...jag vet inte men nåt sånt kanske...
  • Blommig

Mystjejen: är lådan köpt på nätet?

Pyret78: jag tyckte att Soldyrkare lät roligare än i vårsolen

Svar på tråden Scrapträsket 2