• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Cia o krabaten

Har inte ens fotat den än, men jag hojtar till om jag lägger ut den.
    Har ju begränsat utrymme eftersom jag fortfarande vägrar plus

• Marajjah

Misstänksam!
    Köpte chipboard-blommor med märket Imagination Project för ett tag sedan. Tänkte göra lite eget chipboard-grejjs av det som blir över och testade bara för skojs skull syrahalten i pappen. Döm av min förvåning då det visade hög halt av syra... Ska man inte kunna lita på att om det står syrafritt så är det syrafritt?

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • claudia79

go kväll!
    Kollektivt att ni är så duktiga tjejer på scrapping - både när det gäller LO:s och telefoner

Själv håller ja på m MAMMSYS utmaning och ska börja me SWESCRAPBOOKs tävling tänkte ja ev imorgon! Det är så himla härligt att scrappa!!

• Mystjejen
    Marajjah skrev 2006-08-22 21:13:23 följande:
    Misstänksam! Köpte chipboard-blommor med märket Imagination Project för ett tag sedan. Tänkte göra lite eget chipboard-grejjs av det som blir över och testade bara för skojs skull syrahalten i pappen. Döm av min förvåning då det visade hög halt av syra... Ska man inte kunna lita på att om det står syrafritt så är det syrafritt?Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    Mäh! Vad dåligt... Det ska man ju absolut kunna lita på!!! Dålig stil...
  • Fnyz

Nu har jag testat paper piercing för första gången det var roligt men pilligt.

jag gjorde en Selma efter mönstret som man kunde få från swebloggen.

nån mer som tagit hem de mönstret å ska testa

• Vips

Å så fin Fnyz! Jag fick hem mönstret idag så jag ska också testa sen

Jag har äntligen lagt upp LOs i min mapp! Ni som vill får gärna komma in och kika.

• Blue Vapor

Någon får jättegärna förklara för mig vad paperpiecing är för något? Det allra mesta annat kan jag i scrap- och stämpelväg, men PP har jag faktiskt inte hört tidigare.... Penga mun

• Fnyz
    Blue Vapor skrev 2006-08-22 23:33:21 följande:
    Någon får jättegärna förklara för mig vad paperpiecing är för något? Det allra mesta annat kan jag i scrap- och stämpelväg, men PP har jag faktiskt inte hört tidigare....
    det är att klippa eller skära ut bitar i papper efter ett mönster.

här fick jag ju ett mönster från badanka på swebloggen och å då skär man ut tröjan för sig å klänningen för sig å kroppen för sig å huvudet för sig o.s.v å sen pillar man ihop allt

de e ju bara å välja själv vilka papper man vill använda å så.
  • Blue Vapor

Fnyz - ach sooooooo! Då fattar jag! Inte svårare än så alltså!

• Fnyz

nä för jag beställde bara hem mönstret utan å vet avad de var å då förstod jag när jag såg. sen är de ju som vanligt bara fantasin som sätter gränserna

Svar på tråden Scrapträsket 2