• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Marajjah
    Johannapanna skrev 2006-08-23 16:08:10 följande:
    Ni som har beställt foton från Pixaco - när drar de pengarna? Jag beställde i söndags och de har bara reserverat pengarna på mitt konto. Betyder det att de inte har bearbetat min order än eller drar de pengarna när de skickar bilderna??
    De har inte dragit ngr pengar från mig heller och jag beställde den 4/8. Har väntat i 13 arbetsdagar nu och det skulle ha tagit 8-10 dagar. Skrev ett mail till dem i dag och vid nästa tillfälle jag beställer får jag 50 kr rabatt.  Undrar bara när jag får bilderna??
    Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • myskatt

Här har det bara gått 7 arbetsdagar men jag tänker iaf inte beställa från dem en gång till. Med www.framkalla.com fick jag bilderna dagen efter!

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Johannapanna

NAJ! Att jag inte hade snappat upp det innan! Det stod att det skulle ta 3-4 arbetsdagar. Inte bra då jag har beställt bild till SWE-tävlingen!

• Johannapanna

Myskatt: Var det bra kvalité på de bilderna? Det är så himla olika tycker jag!

• myskatt

Jag tycker det va utmärkta bilder. Föredrar Fuji igentligen men dessa Kodak va lika bra.

Mullig mamma till ~ Tilde ~ 051202
  • Johannapanna

Jag brukar beställa från Fujidirekt. Har alltid funkat bra, men i söndags när jag skulle ladda upp mina ca 100 bilder, så laddade den först upp alla, men sen när man skulle titta på dem, så var bara en del kvar. Jag gjorde det tre gånger och varje gång blev det olika antal bilder fastän jag gjorde på precis samma sätt! Då laddade jag upp bara 15 bilder för att ha bättre överblick. När uppladdningen var klar, så visade den 18 bilder!! När jag tittade närmare visade det sej att några var dubbla och andra hade inte kommit med alls. Jättekonstigt, så jag tröttnade till slut och tog Pixaco istället. Jag skrev ett mail till dem och förklarade problemet, men har ännu inte fått nåt svar.

• Vips
    MAMMSY skrev 2006-08-23 15:32:38 följande:
    Hej Hej Det  är så många som frågat vad det är för bokstäver jag har använt på min senaste LO så jag svarar här istället Det är Bokstavs stickers från KI Memories som jag har köpt på House Of paper men ibland har även Pysselpunkten dom Kram Malin
    Vet inte om du såg i gästboken, men jag undrar om andar bosktäver Kanske nån annan kan svara på vad det är för bokstäver som Mammsy använt i LO "tänder" och den med ögonen. De är stora och ser ut som papp typ..
  • Fnyz

ser ut som om de är hennes Chipboardbkostäver från "keeping memorys alive - circus" men du får fråga henne

• Vips

Jag har kollat runt nu bland affärer och jag tror också det är chipboard, måste inhandla det, det är ju superfint!

• Tingeling13

Nu är jag tillbaka, ser att jag varit borta här ifrån länge. Massa nya alias sedan jag var inne sist.
    Av önskemål från någon så har jag nu laggt upp några scrappade sidor jag gjort åt min kusin. I ett svagt ögonblick jag lovade att scrappa ett album av deras bröllopsbilder.
    Ja, ja hon blev nöjd i alla fall.
    Jag har bara fotat några av dem det kommer fler allt eftersom jag fotar dem. 

Svar på tråden Scrapträsket 2