• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • claudia79

jag är ju inte den enda som varit lite purken på PIXACO. För som en del andra har jag väntat ganska många fler dagar än vad som är sagt. SÅ igår skrev jag och frågade varför det tar så lång tid plus vad de gör åt det Kände mig som en surkärring men men...idag fick jag ett mail där de skrev något om att det packas från tyskland osv men jag fick iaf en voucher på 50:- i kompensation så det var ju sjyst..

• Marie J

Någon som gått kurs på papprika??
    Vill gärna gå en nybörjarkurs i scrapbooking..........

• skrutthumlan2

Har ett litet problem, skulle vilja ha med vår bröllopsannons från tidningen på en LO, men tidningspapper är väll knappast syrafritt...kan man plasta in pappret eller ngt? Eller är det helt kört?

• Marie J

skrutthumlan2:
    Jag har sett folk som haft födelseannonser med... fast om det "funkar" vet jag ju inte.

• annika5064
    skrutthumlan2 skrev 2006-08-22 09:10:13 följande:
    Har ett litet problem, skulle vilja ha med vår bröllopsannons från tidningen på en LO, men tidningspapper är väll knappast syrafritt...kan man plasta in pappret eller ngt? Eller är det helt kört?
    Du fotograferar av den och trycker ut på fotopapper...Glad
  • Meli

skrutthumlan2

Det fungerar ju, men tidinignspappret blir ju gult ganska snart.... Jag hade nog föredragit att scanna/fota det och skriva ut det på scrappapper eller fotopapper, beroende på vad som blir snyggast på LOn.

• Fnyz
    Marajjah skrev 2006-08-21 22:39:17 följande:
    Är det ngn som hört nåt om vilka som vann i croppen på scrappiz? Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
    det har kommit ut vem som vann italienkort å qk tävlingarna de står under cropens forum
  • Mystjejen
    Scanna blir nog bäst, har bett syrran göra det med ultraljudsbilderna så inte de ska bli förstörda, (och så att jag kan scrappa dem såklart...).
    Du kan ju kopiera den på vanlig kopiator också men det kanske inte blir så bra...
  • Vips
    Det kanske bara är jag, men jag tycker faktikst det är charmen med allt att det blir lite gult och så. Jag tänker inte alls på syrafritt när jag scrappar, för det får gärna åldras lite för mig. Tänk när barnbarnen sitter och tittar i albumet och det är lite slitet och gult, det tycker jag verkar mysigt! Precis som nu när jag kikar i mormors och farmors album, jag tycker det är charmigt att de är lite naggade i kanten och gula på sina ställen, då ser man och känner verkligen att det är gammalt..men det är bara vad jag tycker förståss!
  • Mystjejen

Vips: Jag håller med. Fast jag använder mest syrafritt ändå...

Svar på tråden Scrapträsket 2