• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • annika5064
    Ellisen skrev 2006-08-23 10:26:47 följande:
    vad är paperpiecing?
    Titta några sidor bakåt i tråden, så får du en god inblick...finns även några mönster...
  • Cino

annika5064 - var kan kan hitta fler mönster?? Har kikat runt lite här och var men hittar inget...? De mönster du hade har jag redan kikat på, fina!!

• annika5064
    Cino skrev 2006-08-23 10:33:03 följande:
    annika5064 - var kan kan hitta fler mönster?? Har kikat runt lite här och var men hittar inget...? De mönster du hade har jag redan kikat på, fina!!
    Jag sökte på paperpiecing och fick upp en del, men tyckte mycket var blaha...just sådana söta figurer som jag lagt in här hittade jag nästan inga, men jag sökte inte särskilt ihärdigt...
  • MAMMSY

Tackar för allt Ros om min senaste på pannan till allihop
    Nu måste jag städa *suck*

• myskatt

Fast det är inte så svårt att göra egna mallar i Illustrator om man har en bild. Ska prova nån gång

.
  • Jen 82

Kolla på scrappiz under tips och trix där finns en hel del länkar till PP mallaKolla på scrappiz under tips och trix där finns en hel del länkar till PP mallar! r!

• Amelié77

Ååh, idag är jag så glad! Det ringde på dörren för några timmar sen och det visade sig att min paket från Lifetimemoments.com har kommit. Det tog bara 1 vecka!!! Ingen tullavgift tillkom, vilket jag var lite rädd för. Jag har räknat ut medelpriset på alla papper jag beställde (och då har jag även räknat med frakten på 30 dollar) och det blev 5,25 kr/papper. Så det är ju billigt! Och vilket utbud dom har sen...helt otroligt! Hann bara bläddra genom en bråkdel av mina nya papper innan jag var tvungen att åka till jobbet, men de var sååå fina. Mycket blommigt var det...Önskar bara jag hade några fina foton jag vill scrappa - men det är ett annat problem

• Minimalla

ÅH VAD DUKTIGA NI ÄR!!! (kollektivt beröm) .
    Det är så himla kul att se, helt otroligt vilka konstverk ni skapar.

• StockholmsPärlan

Jag undrar om någon kan vara snäll och hjälpa mig?! Jag skulle vilja köpa mer papper, både engärgat och möntrat på nätet! Hur vet man vilka som matchar? Kan man få hjälp på något "ställe" där de plockar ihop ett paket?! Hur lång tid brukar det ta med leveranser? Jätte tacksam för svar!!

• Tbulle

Marie J - Jag vet inte hur de är men jag tänkte chansa och gå torsdag den 7 Sept. Kanske ses vi där?..

Svar på tråden Scrapträsket 2