• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fraise

En liten fråga till alla experter här, från en nybörjare: Bosskut- visst är väl den bättre och roligare än Quickutz? Jag menar QK tar ju bara små dies eller hur? För det finns ju ingen adapter till QK, väl? Sedan måste jag "klaga" lite. Damn- vad dyra alfabeten är här i sverige till ovanämnda maskiner!!! Jag bara vägrar betala 1500 kr eller mer för lite bokstäver. Tänker isf skaffa det från USA om jag köper ngt.

• annika5064
    Fraise skrev 2006-08-30 20:31:01 följande:
    En liten fråga till alla experter här, från en nybörjare: Bosskut- visst är väl den bättre och roligare än Quickutz? Jag menar QK tar ju bara små dies eller hur? För det finns ju ingen adapter till QK, väl? Sedan måste jag "klaga" lite. Damn- vad dyra alfabeten är här i sverige till ovanämnda maskiner!!! Jag bara vägrar betala 1500 kr eller mer för lite bokstäver. Tänker isf skaffa det från USA om jag köper ngt.
    Då måste jag ju återigen göra lite reklam för www.scrapfun.se; hon har massor av kul och man får mycket för pengarna! Jag har svårt att tro att man nöjer sig med ett alfabet och då blir det ju extremt dyrt! Dessutom går det trend i figurerna oxå, och de blir nog liggande efter ett tag...

Vi är flera/många som beställer därifrån och de allra flesta är nöjda, vad jag vet! Jag själv brukar planera flera LO:s och bestämmer text/rubriker och skickar efter....
  • Cia o krabaten

Johannapanna: Vad jag vet så ska alla inspirationsdesigners få välja ut 5 var och så ska Åsa och Helene avgöra sen. Gissar att de kör ngt poängsystem eller så får insp.des. rösta bland finalisterna.
    Tvivlar på att ALLA 80 läggs ut då de bara visar 2-3/skissutmaning också...

2XA: De ggr jag haft liknande problem har det blivit insatt på kontot igen. Tex drogs det 2ggr från Simple Scrapbooks, och då fick jag tillbaka det på kortet bara.

Fraise: Visst är det dyrt! Håller med...
    Är därför sugen på en Craft Robo... Men avvaktar tills det är fler som provat en tid och kan utvärdera. (Kolla på Papprikas hemsida för mer info om den)

• Marajjah

2XA
    Jag har haft en liknande problem och då sattes pengarna in på mitt konto igen.

Mamma till Filip och BF 22/10 för Pyre2
  • Johannapanna

Cia: Aaaah okej, tack för infon!

• Fraise

annika5064- aha! Det är alltså redan utstansade grejer hon säljer! KUL! Den där sidan ska jag spara i favoriterna helt klart! Tack så mkt för infon söta du!

• rubberduck

Vipz-de e på G om en liten stund..

• annika5064
    Fraise skrev 2006-08-30 20:51:58 följande:
    annika5064- aha! Det är alltså redan utstansade grejer hon säljer! KUL! Den där sidan ska jag spara i favoriterna helt klart! Tack så mkt för infon söta du!
    Vassego! Skrattande
  • Fraise

Har en liten fråga till: Vad är distress ink för något?

• skrutthumlan2

en ny dubbel LO i mitt galleri, den vänstra LOn saknar rubrik än så länge,har problem med skrivaren.....risa o rosa gärna:)

Svar på tråden Scrapträsket 2