• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • morgerda
    Frågar igen...

Hej tjejer!

Är bara inne ibland o läser här pga. inspirationsbrist - har inte scrappat på flera månader förutom enstaka kort o beställningar etc...

Men NU kom jag igång lite... Ska snart sätta igång med graviditetsalbumet och undrar om nån av er har scrappat grav.album och kan man få kika?

"mallen" i mitt huvud är:

8x8 album (MM album antagligen)
    Papper: Basic Greys Oh Baby - Boy & Girl (vi vet inte könet)
    Ett uppslag per månad - kalender, kortareanteckningar och magbild/er
    Ett uppslag per tema/dagboksanteckningar

Tanken är att vi ska studiofota magen med oss två också, men det beror helt på fotografpriserna här i Oslo... Annars får vi fixa en liten fotostudio här hemma istället.

Tacksam för tips och hjälp!
  • annika5064
    Johannapanna skrev 2006-08-30 22:15:18 följande:
    Vilka här har gjort månads-LO's på sina bebisar? Ska göra några sådana och behöver lite inspiration!
    Tja, det är det enda jag gör...Glad
  • bitte71
    Johannapanna skrev 2006-08-30 22:15:18 följande:
    Vilka här har gjort månads-LO's på sina bebisar? Ska göra några sådana och behöver lite inspiration!
    JAg har gjort (och håller på) att göra för varje månad, finns i mitt galleri!
    Det vackraste jag vet: Oscar 000121 och Linnéa 051209 och så bebisen i magen!
  • Tbulle

Mitt första riktiga scrapförsök är tillverkat. 1-årskalas inbjudan. Ganska nöjd, men skulle kanske använt chalk lite - men jag var så stressad att jag glömde av det. Gärna ros, men lite ris kan jag ta..

• BabyJia

E de enbart när man vill ha "brända" kanter som de funkar å använda fluid chalk? el går de å typ å färga tex kortkanterna med de oxå?

• Loppan79

Kan nån som är duktig på ps hjälpa mig? Har fått ps i datorn men fattar typ nada Jag kan öppna ett kort och beskära det och lite andra enkla saker. Men hur gör jag om jag vill ha fler bilder på en bild och sånna saker? Kan nån enkelt förklara hur ps funkar?

• Fnyz
    BabyJia skrev 2006-08-31 09:04:57 följande:
    E de enbart när man vill ha "brända" kanter som de funkar å använda fluid chalk? el går de å typ å färga tex kortkanterna med de oxå?
    jo man kan färga kanterna åå för de finns ju chalk i massa färger... om du kikar på min "hålla handen" så ser du på de små remsorna jag har flätat ihop har jag färgat kanterna gröna.
  • Johannapanna

Jo, Jen, Annika, Bitte: Vad bra! Då ska jag kolla in era gallerier under dagen. Eftersom jag ska göra flera stycken (Thea är snart 6 månader), så är det lätt att de blir lite lika om man inte aktar sej.

Lillfrallan: Jag har tänkt mej att ha ett foto (scrappar i lettersize) och så lite info om vad som är aktuellt för just den månaden, typ vända till mage, smakisar, sova mellan mamma och pappa, etc. Tänkte nöja mej med enkel-LO's, för det blir fullt väldigt fort i albumet ändå.

Svar på tråden Scrapträsket 2