• Meli

Scrapträsket 2

Scrapbooking är att arrangera fotoalbum med flera papper och dekorationer. Och inte minst berätta saker! (Journaling)
    Kika gärna in i våra gallerier för att se exempel.

Vi svarar gärna på frågor i denna tråd, men kolla först in första inlägget i tråden där massor med info finns. Och även scrappiz.se

En liten varning innan du ger dig in på denna hobby: Det är BEROENDEFRAMKALLANDE

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-12 15:49:15:
    I det allra första inlägget i denna tråd kan du få lite information om scrapping, och adresser till svenska internetshopar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-13 09:36:29:
    Svenska butiker (kan lägga till fler efter behov

www.scrapbook.se
    www.scrapoteket.se
    www.scrapbutiken.se
    www.papprika.se
    www.minlillabutik.webb.se (quickqutz)
    www.collagescrapbooks.se
    www.creations.se
    www.meloon.se
    www.minneskatten.se
    www.pappochscrap.se
    www.pysselpunkten.com
    www.pyzzla.se
    shop.scrapandgiftcorner.se
    shop.scrappics.se
    www.scrapaddicted.se
    scrapbooklifestories.nu/catalog
    www.scrapfun.se
    www.scrapkammaren.se
    handin.scrappa.mine.nu/shop
    www.scrappamera.se
    www.shopscrapperiet.se
    2systrar.com
    www.vixxxansscrapbooking.se
    www.hobbyhuset.se
    www.scraproom.se
    www.scrapbookbutiken.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:43:44:
    www.pappersvinden.se

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-06-19 10:53:30:
    www.scrapgodis.se

• Svar på tråden Scrapträsket 2
  • Fnyz
    Fraise skrev 2006-08-30 21:18:50 följande:
    Har en liten fråga till: Vad är distress ink för något?
    finns en artikel om de på swebloggen
  • skrutthumlan2

någon med bra minne som kan hjälpa mig? har sett på ngn av ovanstående web sidor att man kan köpa papper som är för olika månader, det står tex march, june etc på pappret o så är det olika mönster. Ngn som vet vart man kan beställa dem?

• Johannapanna

Vilka här har gjort månads-LO's på sina bebisar? Ska göra några sådana och behöver lite inspiration!

• Bejbi78

Skrutthumlan

Scraproom har haft dom förut, vet jag. Tror det är Karen Foster's papper.

• skrutthumlan2

tusen tack för hjälpen!
    Såg just ett perfekt papper för mina hund LOs som jag precis har gjort:(

• kanskesnart

Hejsan. Har en liten fråga som jag hoppas att ni vana scrappare kan svara på. Har precis börjat med detta själv och håller för fullt på att läsa in mig på ämnet och skaffa material. Men vad jag inte förstår är hur man gör för att färga kanterna (alltså som man målat en ram runt ungefär). Om jag förstått rätt använder man sig av akrylfärg.. eller? Kan man färga hela papper med acrylfärg också? Hur gör man isåfall? Vore jätte tacksam om någon kunde förklara för mig Tack på förhand!

• Amelié77

Fluid Chalk är det enklasta om du vill ha "brända" kanter. Finns i många olika nyanser. Chestnut roan är en av de mest använda.

• lillfrallan
    Johannapanna skrev 2006-08-30 22:15:18 följande:
    Vilka här har gjort månads-LO's på sina bebisar? Ska göra några sådana och behöver lite inspiration!
    Jag har inte gjort några ... ännu ... men det står nästa på min "lista" Hur har du tänkt göra?! Foton och sen lite info om just den månaden?! Enkel eller dubbel LO?!

Kanske man skulle ta och göra en idag ... Jag har trots allt 4 st att göra redan
  • Jo79
    Jag har gjort på min lilla tjej. Finns ganska långt bak i galleriet om du vill titta.
    Mamma till KaramEllen
  • Jen 82
    Jag har gjort en Finns i galleriet !
Svar på tråden Scrapträsket 2