Hejsan. Har ej varit in på denna tråd tidigare & vet ej heller om vi hör hit, men jag ska försöka dra vår historia kort (vilket egentligen inte går,men ändock
)
Min son föddes med gastroshisis (tarmar, magsäck & gallblåsa utanpå buken) den
7:e April. Han fick en tuff start här i livet, men i Måndags blev vi äntligen utskrivna, även om vi fortfarande har tät kontakt med sjukhuset.
Han är opererad 5 ggr & har haft ett antal blodförgiftningar, varav han höll på att mista livet i en av dem, dock har han en enorm livsvilja & tog sig igenom detta också i ett läge där läkarna stod rådlösa....
Min fråga till er är hur reflux-symtomen kan yttra sig. Att min kille har bekymmer med sin mage är kanske inte så konstigt med tanke på vad han gått igenom, men till saken hör att han har stomi & borde inte ha så ont som han har, tycker jag.
Han får en ersättning som heter pepti Junior som är speciellt framtagen för barn med bla sämre upptagningsförmåga i tarmen, samt att den är hypo-allergen. Utöver detta ammar jag, äter komjölksfri kost sen en månad tillbaka. Han äter losec mot reflux, samt att han får bio-gaia droppar. Har även börjat med minifom för att se om det hjälper mot magköret...
Dagtid fungerar det hyfsat, men nätterna har han det jättejobbigt, efter 24.00 börjar han fäkta med armar & ben & kastar sig bakåt, kvider, stönar & stånkar natten igenom, men försöker ändå sova, stackars liten ( detta sker alltid när han sover, även dagtid, men i mindre omfattning) detta håller på tills vi går upp på morgonen, vilket brukar ske runt 05, då har han blivit störd alltför länge för att orka sova vidare (äter tre ggr under natten också). Sover inte mkt dagtid ca 3, 5 tim i genomsnitt uppdelat under dagen.
Han kräks inte några mängder längre (hade kaskadkräkningar innan stomin & ändringen av kosten) men maten åker hiss alltsom oftast, samt att det kommer småkräkor titt som tätt. Huvudändan på sängen är höjd...
Han är väl genomgången,men när det gäller dessa besvär så (förutom det som redan är gjort) så hoppas de att tiden ska göra under.... Saken är den att jag lider så med min son varje natt & undrar om det verkligen ska behöva vara så här....
Min undran är alltså om någon har haft liknande bekymmer, eller beror det på något helt annat? Att jag är inne på att det kan ha med refluxen att göra, är för att det verkar vara så lägesbundet.
Det finns egentligen mkt mer att tillägga, men det blir alltför långt....
Hoppas någon har tips
vi är så trötta nu, jag & Elias....
/Lillemor