• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Cecci78

ja, Babynett-kläder från Domus har jag också en hel del, de är ju jättefina!

• Kärleksdronken

Domus måste ju ha varit hur trendigt som helst förr!

• Nifelheim

haha det måste ha varit det.. Tussilago t-shirten jag har i mitt bildgalleri är också ganska häftig *tycka*

• Veladis

Nu blev min manchestervagn såld! Hoppas den kommer till ett bra hem, de är ju lite som husdjur nästan...   Man vill att någon tar hand om dem.

• Veladis

*funderar* Har eventuellt hittat en sittvagn, 60-talare, i orange galon...
    Vad kan den vara värd? Vad skulle ni betala för en sådan i bra skick?
    Vill ju inte betala ett överpris, kanske ska jag pruta?

• bbb

Veladis: Det beror på skicket tycker jag. Det låter ju hur snyggt som helst! Behöver man göra mkt på den så pruta. Tänk på att den förm odligen inte kommer att sjunka nåt i värde den tiden du har den. Alltså kommer du förmodligen få tillbaka det du betalar om du säljer vidare den när du är klar. Det är ju det bästa med gamla vagnar!!

Vem av er var det som hade hittat en sittvagn med en sittvagnsdyna från 70-talet på en vind? Jag tyckte att dynan var så fin, men jag kommer inte ihåg exakt hur den såg ut - och nu har jag hittat en dyna på second hand! Jag undrar om det inte var en likadan!! Men en blå. Den ligger i tvättmaskinen nu, jag ska lägga in en bild sen.

• Veladis

Men... är 1500 ett bra pris? För en vagn i Ok skick? Hel, ren och fin, lite skav...  Skulle ni betala det? Tänker väl försöka pruta, men ändå...

• Veladis

Lallan: Den kan ju bara inte vara sådär billig... Måste vara fel i annonsen! Eller?

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.