• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Coccos

Oj, vad man har missat när man varit bortrest då. Men, jag undrar, har det inte startats någon ny barnvagnstråd? Alltså som fortsättning på den här www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html som många av följde. Jag tyckte att det var bra att ha en separat för bara vagnar, men det kanske är överflödigt: Vad tycker ni?

Kärleksdronken, hur gick det med kombi-vagnen från 60-talet? Blev den din? Min sittvagnsjakt fortsätter...

• bbb

Coccos: Är det kombi-sittvagn du är ute efter eller sulky?

Jag tyckte att det var samma männniskor som skrev i båda trådarna, men det kanske är bättre at ha det uppdelat ändå? För min del är det helt ok att ha det samlat.

• Coccos

bbb: Jag är ute efter en sittvagn, liggvagnar har jag så det räcker.

Om ni andra vill fortsätta här, så gör vi det. Jag är inte lika intresserad av retrogrejer i allmänhet som av retro-vagnar, men jag kollar ju in den här tråden då och då också, så det ska nog funka för mig med.

• Nifelheim

Ngn som vet ngt om ett barnklädesmärke som hette rackartyg? Jag har ganska mkt bebiskläder därifrån från när jag var liten. Är född -85. Bland annat en superfin dräkt med blöjbyxor och omlotttröja i gult med sälar på rumpan och fram på tröjan..

Jag är också superförtjust i emmaljungas plysch barnvagnar. 80-tal va? så är det ngn som vet ngn sådan till salu är jag mkt intresserad

• Kärleksdronken

Coocos, nä, jag köpte inte vagnen/arna, jag var ju nr 2 först, men dagen efter mejlade jag att jag inte var intresserad iallafall, dom var fina och det var ju ett skamligt lågt pris, men jag har nog Emmaljunga som favorit när det gäller gammalt så jag ska leta vidare, har tre månader på mig...

Jag gillar allt retro så för min del funkar det med en gemensam tråd, det blir ju mest vagnar ändå . Apropå vagnar, Nyfiken Gul (tror jag det var!) skrev att hon skulle samla bilder på alla vagnar från länken, hur gick det med det? Den sidan skulle jag vilja se!!

Nifelheim, jag tror det finns ganska många länkar till såna vagnar här, jag såg en blå som var prissänkt igår, jag tror jag har länkat till den några inlägg bakåt.

• Cecci78

jag är också mest intesserad av retro-vagnar, kläder använder jag delvis mina egna till sonen;) det var ju mer unisex på 70-talet. Ny retrovagnståd eller inte? Jag kollar iofs denna tråd emellanåt också.

• KickStart

Cecci:
    Mmm jag älskar de vagnarna!!!!

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Kärleksdronken

Klädmärken; jag känner inte till Rackartyg, men jag har några barnkläder där det står

"Annas modeller"
    "Fix" (dom var betydligt coolare förr)
    "Babynett" med en domuskringla i (cooolt!)

var på Lindex idag och jagade bruna plyschbyxor som jag fått tips om, men i "min" Lindexbutik hade dom inte packat upp dom än, snyft...

• Nifelheim

Har också kläder med domuskringlan i kom jag på nu..
    Har massor helcoola kläder från dels när syrran var liten (född -73) och dels från när ja var liten (-85a) men mkt är ju tyvärr väldigt urtvättat eller har tappat formen..många resårer i tex byxor har blivit frasiga, men det kan man ju iofs byta till ny resår.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.