• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Kärleksdronken

Men det är ju toppen ju! Då finns det ju inge hejd alls!!

• jeja66

Hejsan! Har jag inte varit här inne på länge men nu är jag tillbaka.
    Jag har lagt in lite bilder i mitt galleri på : Min gamla skolbänk (som min dotter leker med nu), min gamla nalle (som dottern också leker med) och min gamla Skrållandocka som sitter i dotterns nya dockvagn.

Titta gärna om ni har lust.

Kram

• Rozwa

Apropå stort utrymme; tänk om man skulle samla alla våra fina gamla barnvagnar på ett ställe, som ett museum. Vad roligt det skulle vara att gå och titta. Tror inte att det finns något barnvagnsmuseum i Sverige.

• Kärleksdronken

Rozwa; det var en på andra tråden som hade den snilleblixten för ett par veckor sedan, jag fick tillstånd att föra det vidare; jag håller på att försöka motivera Kulturhuset och Värmdömässan med en barnvagnsutställning i kombination med annat! Det vore så kul om det kunde bli verklighet, då kan vi entusiaster samla ihop oss och visa upp våra "älsklingar" (vagnarna, inte kidsen!)!

• Kärleksdronken

Det var "jag af" som var inne på samma bana som du, Rozwa!

• Kärleksdronken

Annars kan man ju ha en spontan utställning/samling på stor allmän plats arrangerade av oss själva, det vore ju toppenkul!

• KickStart

Var det någon som såg SilverCross vagnen som fanns på blocket igår???
    JÄTTEfin och kostade bara 750. Hittar tyvärr inte igen länken nu

S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Rozwa

Men kärleksdronken, vad roligt. Hoppas att hon kan ordna detta. Annars kan vi ordna det själva. Jag kommer gärna med min vagn!

• Lallan

Läste lite i barnvagnstråden som nu är stängd så jag skriver här i stället eftersom alla ändå håller till här med.

Coccos: Bra köp, förstår att du föll för vagnen. Vi använde liggvagnen i tio månader till min son och han är inte liten till storleken. Han sov i vår gamla briovagn sista gånen då han var 18 månader.

Rozwa: Jättefin vagn, min är liknande fast mörkare röd och med rosa blommor på insidan.Glad

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.