• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Merle

När vårt lilla barn kommer i december ska det få ligga i en fantastisk Emmaljunga Rondo årgång -81 som jag och alla mina fyra småsyskon har legat i... Och den ser helt ny ut! Dessutom är handtaget så högt att man får hållning som en egyptisk drottning när man kör den..

• Rozwa

Kan du inte lägga ut bild på vagnen Merle!

• Merle

Nej, jag kan inte det tyvärr, annars skulle den redan vara i mitt galleri... Min kille har stuckit till Japan med digitalkameran, och jag har bara en gammalmodig sak. Men hav tålamod, jag lägger in den så fort jag kan..

• Veladis

Rozwa: Hoppas det är dockor som ligger i den där antika vagnen, och inte några kvarglömda, antika bebisar...

• Kärleksdronken

Norgesessan; 40-talet måste varit väldigt tufft, då skulle man säkert inte ens prata med barnen förrän dom fyllt 7 eller nåt. Läste i en artikel nånstans att på 70-talet tycktes det att man inte behövde ägna barnen nån uppmärksamhet överhuvudtaget de första veckorna, att de fick nog med intryck ändå.
    Hmmm, undrar vad våra barn kommer tycka att vi gjort för tokigt på 2000-talet. Förutom att dra runt dom i gamla vagnar.

Jag har lagt in lite bilder på gamla kläder i mitt galleri nu.

Veladis; ibland kanske man får nån bebis på köpet. Ibland kan det ju vara så med hus att katter följer med på köpet.

• Veladis

Jag har ett Husmorslexicon från 1957, ska slå lite i det vad det står om barnavårld...

Kärleksdronken: Huuuuuu!!! Tänk att köpa en gammal vagn och så ligger det en bebismumie från artonhundraldrig i den!!! *ryyyyyyyyyyyser*

• Nifelheim

kärleksdronken: sparkbyxorna med äpplen (var det va?) var ju hur häftiga som helst.

• Kärleksdronken

Nifelheim, ja visst är dom coola, min sambos mamma är ett helgon som sparat dom! Märket är Tutta-Tuote, nåt finskt.

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.