• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Kärleksdronken

Är det någon som kan förklara för mig hur man lägger in en bild direkt i tråden? Jag hajjar inte.....

• Kärleksdronken

www.tradera.com/auction/aid_30755129
    en vagn, inte den roligaste, men det är iallafall en vagn, det är inte gott om dom i dessa semestertider.....

www.tradera.com/auction/aid_30753800
    skötväska i blå manchester

www.blocket.se/vi/8479301.htm
    RollsRoyce-vagn

www.blocket.se/vi/8827124.htm
    blå Emmaljunga 70-tal

www.blocket.se/vi/8808656.htm
    Emmaljunga 50-tal

www.blocket.se/vi/8806270.htm
    Kronan 50-tal

www.blocket.se/vi/8825888.htm
    dockvagn 50-tal

www.blocket.se/vi/8808310.htm
    dockvagn

www.blocket.se/vi/8792567.htm
    gunghäst

• Coccos

Kärleksdronken, jag tror att man måste vara plus-medlem för att kunna lägga bilder direkt i tråden. Eller? Jag vet iaf inte hur man gör.

Igår var jag ute på två halvkorta promenader i mina kvarter. Och jag möter 3 stycken retro-liggvagnar. De var jättefina allihopa. Men det är ju inte klokt att det var så många i samma område.

• norgesessan

Hej, nu ær jag i norge...jag hittade inte barbapapa jackan, det var inte direkt lætt att leta i kællaren...men jag hittade en dockparaplysulky jag ska forsøka reparera nån gång, en ellos katalog från 1990, och lite broschyrer och en barnabok från nær jag føddes..i barnaboken var det en massa reklam, det var kul att titta på...hela 3 eller 4 bløjmærken var med....vanlig snibb, snibb med fickor, t-bløjor man hadde trosor till.
    Jag hittade en 11 år gammal dagbok med

• Kärleksdronken

Nu har denna annons lagt ut bilder på två av vagnarna, dock ej på liggvagnen som var ganska fin (har mejlat med henne) det var en mörkblå liggvagn, yttersidorna på liggdelen fick mej att tänka på gamla medaljongtapeter eller liknande. Tror det var en Brio från tidigt 80-tal, det var en svår bild, uppifrån liksom, den kostade iallafall bara 400 kr, ett fynd för den som vill ha en sån!

www.blocket.se/view/8275011.htm

• Kärleksdronken

Coccos; okej, vad synd, ville bara visa äppelbyxorna som min sambo hade när han var liten. Kanske ska man bli plusmedlem då, då kan man ju även ha en blinkande presentationssida och det är ju toppen.

Norgesessan; vad kul, du måste haft svårt att slita dig från förrådet! Vad härligt att rota sådär och hitta en massa kul! Jag har en "Stora babyboken" från 1968 som jag fick av mamma när vi fick vårt första barn, hm, hon sa att den kunde vara bra att titta i. Hon menade nog inte att det var för att få sig ett gott skratt. Dom råden är ju verkligen ur tiden (fast intressant att läsa):

Packa till BB; bla: en god eau de cologne, 10-öringar, brevpapper...
    Bästa barnmadrassen är av tagel...
    Är man förkyld ska man ha munskydd när man är nära bebisen...
    När bebisen är 6 veckor får man gå ut på första långpromenaden...
    På sommaren är det bra om barnet är ute i solen - utan kläder - bara det inte blåser...
    När barnet börjar krypa/gå ska man ha bestämda tider varje dag då barnet får leka fritt...

• Rozwa

Ha ha ha! Vilka lustiga råd de kom med ´68!

• Coccos

Kärleksdronken: I love blinkande presentationssidor! Tack för råden från 68 förresten. Nu vet vi att det var bättre förr.

• norgesessan

Jag har en barnabok från 40 talet, om jag kommer ihåg rætt...fick den av sambons mamma, den ær också skojig att læsa i....
    Den ena boken, den från findus, (80) påstod at en 10-11 månaders skulle kunda sæga en enkel mening, ex; mamma, se der....Jag kænner min ganska mislyckad som mamma till en 10 månaders nu... han sæger bara pappa...som tur ær så stod det inte nåt sånt i barnaboken...Dær var barnen over året innan dom sa nåt...

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.