• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • MiniFia

En sån Hokos Pokus stol hade jag när jag var liten. Fast den var blå på sidorna och orange/gul på sitsen. Men den var i plast i alla fall och jag är född 82, så den stolen är nog retro.

• Cecci78

vi har en hokuspokus som min sambo hade när han var liten (född 1977). Den är i brunt trä med orange sits, jättefin:)

• Kärleksdronken

Dom här "vann" jag att köpa på Tradera nu
    www.tradera.com/auction/auction.aspx

tyckte dom var söta, och de såg väldigt fräscha och välbehållna ut!

Den bruna Hokus-Pokus stolen var ju läcker!

Var ute och for på landet idag med bilen och åkte förbi en loppis, men sambon sa mycket bestämt att vi inte hann stanna där..., det fanns säkert nån fin gammal vagn där i nåt dammigt hörn som bara jag skulle förstått var värsta superfyndet, Den Perfekta Vagnen liksom Nu vill jag bara bila runt och leta i gamla lador...
    Om nån stöter på en sittdel till en Emmaljunga i manchester eller galon från 70-talet, eller ett renoveringsobjekt för den delen, så säg gärna till mig!!!

• Lallan

En sån hokus pokus stol på bilden med bruna plastsidor och orangegul sits hade jag när jag var liten (född -78). Har haft den till sonen oxå.

• Nifelheim

Var uppe på magasinet hos mamma idag och smög. Skulle egentligen kolla om släktvaggan fanns där eller var hos ngn annan men kollade runt lite också. Hittade en till hokus pokus stol i grönt och gulorange men denna hade plastsidor. Den var efter min syster som är född -73. Man kan undra hur de kommer sig att de köpte en i samma färger fast med träsidor till mig. OCH varför i hela fridens namn de kastat min som var lättare att fräscha upp. (bara o måla om ju) men hennes som var helt sprucken i ratten och i de där rundlarna på handtaget har de sparat.

HIttade också min systers gamla barnvagn. Tyvärr har den stått där det regnat in så den hade äcklat till sig men annars var den ashäftig. STOOORa hjul och så var den typ rutig på utsidan och blommig på insidan *s*

• boosten

Nifelheim: Men sälj den till nån som vill klä om den då! Typ jag!

• Cecci78

oj, låter häftigt, har du bild på den?

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.