• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • bettzen

ung kvinna: jag gissar att den är dyr. När det står ett gubbGladnamn så kan man gissa sig till att det är någon antikvitetshandlare eller nåt....

Tycker att många gamla stenåldersvagnar som man inte i verkligheten skulle köra runt sin bebbe i är svindyra. Jag var på en loppis för några veckor sen och den där gamla korgvarianten med smala hjul skulle de ha 4000 för. De är ju charmiga men inget man använder. Kanske som sovkorg för den nyfödda om jag får gissa.

Vem köper dessa vagnar? Någon som har en aning?

• norgesessan

Jag ska hem till norge om 1.5 vecka, ska leta lite då...får kanske fråga innan, dom vet kanske om dom har kastat den...hoppas då inte det..ska ringa och fråga faktiskt..

• Lallamen

Oddervagnen var ju bara helt underbar. Synd att man inte ska ha fler småttingar som behöver liggvagn

Bettzen, min bror och svägerska har både en gammal antik korgvagn på plåthjul och en 40-talare med sådan här djup "trälåda". Korgvagnen har de mest inomhus eller som sovvagn ute. Den är suverän att söva i fortfarande fast våra killar nu är 13 resp 10 månader. Den andra är ju kanske inget man lastar in i bilen men däremot använder hon ofta den när de går någonstans.
    Faktum är att vi hade bekanta som också hade en sådan där riktigt gammal vagn och ingen mer. Bilen var en liten plåtlåda av något slag och när de skulle någonstans spände de fast barnvagnen med spännremmar på taket. Det kan man kalla hängivet retrofan *s*

• bettzen

lallamen: hahahaha, ja det var häftigt! Kul faktiskt att höra om folk som använder dem, jag har funderat kring det där faktiskt!

Coolt:)

• Ung kvinna

Lallamen:

Haha! *skrattar* spände fast den på taket? Då lär man ju ha retrobil också?

Undra hur folk skulle reagera om man gick till centrum med en sån där riktigt gammal stenåldersvagn? =)

• Ung kvinna

Kan man förresten samla alla länkarna här i ett inlägg? som en lista?
    Hur gör man det på smidigaste sätt?

Vore bra med en lista med alla länkarna som man sen fyller på!

• BillaBong
    bettzen skrev 2006-07-04 21:52:44 följande:
    www.blocket.se/vi/8625807.htmDen här blir min förresten! *jätteglad* Lovprisat vare hantverket;) Hon har klätt om den själv och jag tror den är kanonfin. Får troligen hem den innan helgen!

Åh! Fy fasen vad fin den var! Du har inga planer på att sälja den?

d(-_-)b
  • Ung kvinna

bettzen:

Åh gud vilken söt vagn!

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.