• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Coccos

Jag håller verkligen med om det ni skriver. De gamla vagnarna känns som att de har bättre hållbarhet. De är gjorda för att hålla liksom. Dessutom behöver man inte jämföra med nya vagnar med några år på nacken. Det står ju ofta i tidningar om handtag som går sönder på nyare vagnar än så. De klarar inte kyla, plasten spricker, leverantören menar att man inte ska ta vagnen i trappor (hur ska man då komma fram?). De äldre vagnarna har varit med på vintern, klarat sina trappor och håller än. Såklart kollar man innan att hjulen sitter på och att allt är ordentligt ihopskruvat innan man tar första promenaden med sin retrovagn. Brun manchester låter superfint! Jag tycker verkligen att ni ska köpa den!

• sonjasmissy

Tack för råden! Ja vi ska nog ta en provtur i början av nästa vecka och om den känns bra slår vi nog till! Vågar inte skriva var den finns för då kanske någon annan hinner före hihi.

• bbb

Är det någon som har en gammal sittvagn/sulky? Jag älskar 70-talsvagnar, och har precis köpt en sulky som jag tror är från 70-talet. Jag hade i alla fall en sån när jag var liten! (Bild finns i galleriet) Just nu håller jag på att fixa till den, för den var lite skabbig...men den kommer bli helfräsch! Jag har spraylackat delar av chassit, som var lite repigt och fult, och nu ska jag sy ett överdrag till tyget.

Jag vill ha inspiration på 70-talsvagnar, för jag ska behålla 70-talsfeelingen, men ändå ha den modern. Visa gärna era bilder!

• bettzen

Jag hade en sulky från 70 som jag sålde. Kan lägga upp en bild i mitt galleri så får ni se. Har också lagt upp bild nu på den där snygga jag länkade till häromveckan...:)

Och ja, jag håller med alla ang. gamla vagnar. De är verkligen pålitliga och jag har aldrig hört att någon skulle gått sönder. Jag har hellre använt mina gamla för att de är smidigare att ta sig fram med än min 04 emmaljunga. Dessutom börjar jag bli allergisk mot lufthjul som bara får punka hela tiden....

• bbb

Oj, det var billigt också! Det är fantastiskt va kul det är med gamla vagnar...
    Det enda som är tråkigt är att de är rätt tunga. Men vad gör de när de är så snygga (och robusta) man behöver ju inte vara rädd för att handtaget ska lossna direkt!

• Kärleksdronken

sonjasmissy; jag har en Emmaljunga från 70-talet, den är kanonbra, det är faktiskt den bästa liggvagn jag haft (annars har vi bara haft nya, moderna)! Superbra fjädring, lättsvängd trots 4 fasta hjul, stadig och rejäl. Och supercool förståss ! (Bild finns i mitt galleri.) Brun manchester låter sååå fint, ja det är nog verkligen bäst att du inte talar om var du sett den

Sen när du har köpt den kanske du vill säga vad det är för butik, om dom har flera gamla fina vagnar? Förresten, vilket pris har dom satt på vagnen? Nyfiken på hur mycket dom tar i en butik, om det är mycket dyrare än privat? (Jag gav 1500 för min, det var nog egentligen prutbart)

• Kärleksdronken

www.tradera.com/auction/aid_30557218
    (Kanske varit med förut?)

www.tradera.com/auction/aid_30340498
    sparbössa till barnen

www.tradera.com/auction/aid_30426144
    sittvagn, 70-tal, lite sliten

www.tradera.com/auction/aid_30435281
    dockvagn

www.tradera.com/auction/aid_30345229
    pop-landskap, ny fast efter 70-tals-orginal

www.tradera.com/auction/aid_30529294
    babybody med ogräs på!

www.tradera.com/auction/aid_30375048
    tuffa byxor

www.tradera.com/auction/aid_29275951
    en smurf! (ok, det finns nya,fräscha!)

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.