• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • humla

vår liggvagn är nog modellen efter den "grymt billiga" vagnen i länken 2 snäpp upp.
    vår har samma detaljer- en krok på handtaget, fickan på kortändan, stänkskärmarna, bromsen och färgen, fast alla linjer är stramare på vår!
    och vi köpte vår i nyskick på myrorna för 150:- TUR så det stänkte. inkl en fräsch fin gammal madrass med rejäl stoppning och fina tofsknutar.

och på bruksanvisningen som vi fick med - hur man tar av liggdelen från chassit - så är det denna modellen som visas.
    kul kul.
    (finns bild i galleri för den nyfikna)

• KickStart
    humla skrev 2006-07-06 21:06:27 följande:
    vår liggvagn är nog modellen efter den "grymt billiga" vagnen i länken 2 snäpp upp. vår har samma detaljer- en krok på handtaget, fickan på kortändan, stänkskärmarna, bromsen och färgen, fast alla linjer är stramare på vår!och vi köpte vår i nyskick på myrorna för 150:- TUR så det stänkte. inkl en fräsch fin gammal madrass med rejäl stoppning och fina tofsknutar.och på bruksanvisningen som vi fick med - hur man tar av liggdelen från chassit - så är det denna modellen som visas. kul kul.(finns bild i galleri för den nyfikna)
    Jag älskar gamla vagnar
    Min dröm är att hitta en Emmaljunga Coronado från 96 med det tyg som vi hade till tösen.
    Jag ÄLSKADE den vagnen.
    S´Rioghal Mo Dhream= Royal is my race= Clan MacGregors motto!
  • Ung kvinna

jag älskar också gamla vagnar!

• KickStart

Riktigt gamla vagnar är också läckra
    Vi lånade en SilverCross när mellansonen var liten. Det var f.d. maken som hade åkt runt i den. En helt underbar vagn!!!!
    Tyvärr var den kanske lite väl tung och stor.
    I dagsläget är SilverCross vagnarna mindre men fortfarande enormt mysiga- och dyra..
    En vagn kan gå lös på någonstans mellan 20-25.000 kronor

http://www.silvercross.co.uk/

• KickStart

Gå in på products och titta på "Heritage"

• oskarzakknikkis mamma

hur ser Emmaljunga Coronado från 96 ut, fick en vagn av svärmor i förra veckan och har ingen aning om vad det e för nått mer än att det e en gammal emma.... den e blå och röd!

• KickStart
    http://www.blocket.se/vi/8692458.htm?ca=11_s

Det här är en Emmaljunga Coronado.
    Fast vi hade inte det tyget utan vagnen var röd med detaljer med blommor/rutor/och något annat gojs. Den låter hemsk på beskrivningen men den var JÄTTEfin.
Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.