• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • BillaBong

Titta vad vi hittade på stan i förrgår när vi var ute och gick:

... tyvärr tillhörde den Auktionshallen som låg intill Räcka ut tungan Hade gärna tagit med mig den hem annars. Kolla det tuffa draperiet på sufletten! Skrattande

d(-_-)b
  • oskarzakknikkis mamma

oki då e det en sån ja fått av svärmor, den e blå och röd rutig!! tycker den verkar helt oki! har en brio alumina 01 oxå men den räckte inte så länge till bebisen sist!
    får se vilken vagn ja kommer använda!
    kanske säljer nån av dom!

• bettzen

men shit, den där jeansvagnen var ju riktigt ful...

• BillaBong

Har precis varit in på www.unibarn.se och beställt en massa retroprylar, två halklappar i 70-talstyg och en heldräkt i samma stil bl.a. Ett hett tips för den som inte visste om den sidan! Är kääär!

d(-_-)b
  • Kärleksdronken

bettzen; ja visst var den fantastiskt ful

dock retro...

• Kärleksdronken

Hmmm...inget bud på den heller.............

• sonjasmissy

Vi har sett en jättesnygg 70-talsvagn i en affär. En liggvagn i brun manchester vilket är en gammal dream come true... Den verkar vara i riktigt bra skick (kostar därefter) men vågar man dra omkring med sin lille bebbe i en sådan vagn? Ingen som vore rädd att den skulle kunna gå sönder?

• Gummy

sonjasmissy --> om vagnen är i bra skick dvs, stabil utan rostskador, fräsch inuti så behöver du inte oroa dig för att den ska gå sönder. min kompis hade en sån du pratar om fast i skinn och när hon sålde den till en barnvagnsaffär sa han att barnvagnarna som gjordes på 70-talet hade mycket bättre kvalitet än de som görs nu. han hade fått in flera 70-tals vagnar om använts till många barn som var i bättre skick än vagnar som var några år gamla och bara använts till ett barn.

• sonjasmissy

Tack Gummy!
    Jag har tänkt så lite själv, vet att det mesta gjordes med bättre kvalitet förr i tiden, alltså gjordes för att hålla längre. Men man blir ju ändå lite orolig. Och ibland vet man inte om de som älskar retrovagnar mest bara har dem ändå, alltså samlar på dem, eller som en del har skrivit att de bara använt dem för barnen att sova i inomhus eller om de verkligen drar omkring med barnen utomhus.

Ja det verkar ju faktiskt läskigare att köpa en modern vagn med låt oss säga 3-4 år på nacken som kanske använts väl flitigt...

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.