• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • vint04

Har inte läst hela tråden men när det gäller kläder tycker jag www.moonkidswear.nu har fina retroinspirerade kläder, liknar en del man själv hade på sig som liten på 70-talet.

• Kärleksdronken

Nifelheim; lägger du in bilder?

• Nifelheim

Kärleksdronken: jodå visst kan jag göra det. Men just nu ligger alla fynden hos min mamma. Jag ska ju flytta o bli ensambo så då tyckte jag det var onödigt att släpa hem grejerna för att sedan släpa bort dem igen.

Du vill inte köpa några av mig? *lol* det blev nog för många.

• kristinah

bilder nifelheim - och du vet väl att vi kommer nästa helg och jag är på jakt efter just sånna

• Nifelheim

men hur snurrig får man bli. Nu svarade jag på inlägget men istället för att skicka det gick jag vidare och läste på andra sidor *överkokt gravidhjärna*

Vet inte om ja hinner ta några bilder innan helgen, men annars får ja väle ta med dom så får ni kika på dem. Jag har ju gott om plats i min bil för fynd så det ska ju gå att ordna.

Såg förut att ngn här inne hade en likadan som en av de nyare av barnvagnsmobilerna jag köpte men nu hittar jag inte vem det var. Är iaf en sån där man klämmer fast i suffletten med en bil och en båt och så två andra trägrejor som hänger. (bra förklaring)

• Filurken

Åh vilken underbar tråd! Finfina saker och härliga länkar Glad

Har själv lite bilder på några få klädesplagg i mitt bildgalleri, givetvis i mappen Retro Skrattande Välkomna in och titta!

Filurkmamman ♥♥
  • BillaBong
    Kärleksdronken skrev 2006-09-01 12:34:25 följande:
    www.tradera.com/auction/aid_32337535söt klänning i folkdräktsstil! Själv har jag ju en österrikisk folkdräkt från 70-talet, det enda min mamma sparat från min barndom...

Jag har två såna från när jag var liten (född 82) - en rosa och en blå Inte så superheta kanske, men jättekul att ha ju!

d(-_-)b
  • Kärleksdronken

Nifelheim, ta med grejjerna till loppisen!

• Nifelheim

dronken: okej jag gör det.

Ngt mer helpuckat ja lyckades med i helgen:
    Var ju som sagt på loppis. Och den ena är en riktig guldgruva om man har tur, är bara en massa invandrare som springer där och de vill bara ha nyare grejer eller elektronik. Så där kan man fynda. Nåväl. det var en förskräcklig kö både ut och in och jag hittade en barnvagn där inne. Retro var den, cromat chassi, STORA vita hjul, men så var den i lite fluffig vit skai. (kombi variant med sittdel och så en ligginsats) en sån vill ju inte jag ha så jag kollade bara priset och sen sket jag i den (den kostade hör och häpna HELA 50 kronor) Under ett bord precis brevid stod också en ligglift eller vad de nu heter i röd manchester, med ngt småröd/orange blommigt på insidan för 20 kronor.

INte heller ngt jag direkt var spekulant på, men när jag kom ut ångrade jag mig som F*n. HUR kunde jag vara så dum att jag inte köpte de? hade jag sen inte velat ha dem hade jag ju kunnat sälja dem vidare. *morr* Nu går de till tippen. (allt som inte säljs där på ett visst antal veckor slängs till slut och de här var sista veckan)

VARFÖR glömde jag hjärnan hemma? Jag hade ju kunnat rädda de här sakerna till ngn som ville ha dem. *sucka*

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.