• Ung kvinna

RETRO-länkar! Barnvagnar mm.

Här kan vi retro-älskare länka till olika coola retrovagnar och andra tuffa retrogrejer på nätet!

Eftersom det blev så många länkar i den andra tråden www.familjeliv.se/Forum-3-141/m8668950.html

så startade jag nu denna länk-tråd!

• Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.
  • Kärleksdronken

Maerion, nej! du skulle inte ha visat den länken, nu har jag helt plötsligt blivit samlare av barnvagnsleksaker, det var inte meningen (jag säljer såna själv så jag kan ju inte hålla på att köpa andra hela tiden ). Ska försöka glömma bort den

• Cecci78

jag har en dockvagn från 50-talet och den såg då inte ur sådär, definitivt 70-tal på bilderna. Undras förresten var den vagnen är, jag hade den att leka med när jag var liten och den var min mosters.

• Kärleksdronken

Oj, det var visst en riktig vagn, men iallafall!...

• crazi cow

Den lilla folkdräktsklänningen som kärleksdronken länkade till. Undrar om den är så gammal. Vi sålde såna likadana när jag jobbade i barnbutik i början av 90-talet. Fast de kanske har funnits länge. Nån som vet??

• Ankmor

Folkdräktsklänningen är sådant som mormödrar och farmödrar mfl "tanter&mammor" sytt i många härrans år
    Min mormor sydde en åt mig när jag var bebis, sedan köpte min mamma en sk "fuskbunad" åt mig när jag fyllde 1. (född -70)

Denna lilla svarta klänning med röda allmogeband + skjorta har jag kvar, jag tror till och med att förklädet är kvar. Bebisklänningen har jag dock inte kvar.

• Svart Spets

kolla in bärselen jag köpte second hand idag! (55 kr!!!)

Svar på tråden RETRO-länkar! Barnvagnar mm.