Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

"Det är ju inte direkt det att sakerna kommer från 80-talet, utan mer representerar den stil som härjade då, med mycket snirklade, krussidulliga, svarvade och blommiga(gärna rosor..)grejor. Gärna mörkt trä och konstiga porslinsprylar."

Jösses, 80-talet är tillbaka. Milda makter, AiH och D&T har snöat in på 80-talet. Jag har funnit mörkt trä, mängder av rosenmönster och krussiduller flera gånger i dessa tidningar. Milda makter, jag dånar!

Det är bara att vänta på att puffgardinerna och de fejkade Louis seize-grupperna återvänder...I sällskap med en porslinsleopard!

• nublu

Marylo: Jo, lantliga är de, men STORA och jättestela för tyget är tjockt. Jag sålde mina på Tradera efter 2 månader, stod inte ut med dem längre!

• nublu

Här går det också framåt - igår kom nästan all klinkers på plats i tvättstugan och jag har beställt tapet. Det blev från Boråstapeters kollektion "2 Rum & Kök", vit med yttepyttesmå rutor i grått. Matchar golvet perfekt! Mellan tapet och golv blir det pärlspont i lämplig ljus nyans. Och någon gång den här veckan kommer svärfar och har med sig takplattor. Taklampor är också inköpta, ska byta ut den gamla skitfula taklampan i badrummet så det blir samma i både badrum och tvättstuga eftersom de är integrerade med varandra.

Jag köpte en burk med Alcros "Strand" också eftersom det inte riktigt räckte när jag målade sist. Ska måla runt garderoberna med den och garderobsdörrarna i någon mörkare nyans. Det ska bli skönt att få allt färdigt. Nödvändigt också mtp att vi ska sälja.

Idag ska jag rensa ur de sista grejerna ur spegelbyrån i hallen och lägga ut den på Blocket. Det har jag velat göra bra länge och nu har jag äntligen fått tummen ur! Fatta hur bra det känns!

Millface: Härlig och snygg spis. Och statyn är jättefin som den är, måla den inte för 17 gubbar!

• nublu

Gah, hjälp mig med färg någon! Har ju målat sovrumsväggarna med Alcros "Strand" matt. Men hur gör jag med garderobsdörrarna? Har ju 5 platsbyggda garderober som tar upp i princip en hel vägg. Själva stommen blir också i "Strand" men dörrarna? Mörkare, ljusare (inte det alternativet om maken får bestämma!) eller samma fast halvblank? *sliter mitt hår*

Projekt tvättstuga går iaf framåt, golvet är klart och tapetseringen. Pärlsponten är snart på plats också.

• nublu

Mitt inlägg ovan var till Therre om någon undrar.

• nublu

therre : Du får kolla på NCS-kartan hos färghandlaren. Så slipper du förklara att du vill ha något vaniljsåsaktigt!

• nublu

Rut : Härda ut till kvällen så ska du (och ni andra i tråden!) få se Sveriges minsta tvättstuga. Ska fota och lägga in bild sen när tvättmaskinen kommit på plats.

Nu ska jag iväg och jobba en stund!

• nublu

Nu har jag lagt in lite nya bilder i mitt galleri. Bl a på vår nya fina tvättstuga som dock inte är färdiginredd än, måste en sväng till IKEA nästa helg!

Men fy 17 vad tungt det var att bära den där sabla tvättmaskinen uppför källartrappan! *stön*

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!