Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

musli : Räkna med att frakten går på ca 5-6000 och stämning lika mycket...minst!

Jag har ett gammalt åbäke till piano här hemma. Vill inte nästa ägare till huset ha det så gör vi kaffeved av det!

• nublu

musli : Hoppas att ni är många och starka!

• nublu

Nu har mäklaren åkt. Resultatet av värderingen är helt ok mtp att renovering pågår men problemet är att jag blev jättesugen deluxe på att renovera färdigt och (shame on me!) bo kvar!

Jahaja, det blev något att fundera på... Vill jag verkligen sälja min fina lantliga tvättstuga med vidhängande hus?

• nublu

Therre : Den är inte mkt större än så. Ska åka till Ikea och köpa trådbackar att förvara rena handdukar resp smutstvätt i. Det är ungefär vad som ryms! Typ 2 kvm. Liten men naggande god!

• nublu

therre: Vår tvättstuga var klädkammare förut. Men så fick aken för sig att bygga bastu och så blev utrymmet för litet för en bastu så då blev det en tvättstuga.

Fick hem Allt i Hemmet idag och där fanns det några fina tvättstugor (och kök!). Fasen vad sugen jag blir på att bo kvar!

Tror jag ska knalla ner till banken och lägga om lånen också så att vi blir av med topplånet. Det borde gå.

• nublu

Haha, maken bestämde igår att vi ska bo kvar. Han blev så inspirerad av alla idéer vi fick när vi funderade på hur vi skulle styla köket inför försäljningen. "Ska jag göra så *PIIIP* snyggt i köket så vill jag bo kvar!" sa han. Så nu har vi bestämt att köket blir vårt rituella julprojekt (favorit i repris från julen 2002) så inleder vi höstsäsongen med att fylla ut med 8 kubikmeter matjord vid uteplatsen och lägga klinkers på källargolvet samt måla väggarna och inreda där.

Så kan det gå när man bestämt sig för att flytta!

Jag vann auktionen på mina servisdelar också. Hurra! Jag tror att jag ska lägga ett bud på kakfatet också...Och en såssnipa!

Har man tröttnat på huset och livet i allmänhet så kan jag rekommendera att göra en värdering av huset, det är rena vitamininjektionen! Precis som den här tråden...

• nublu

Ja, just det, Hallen ska tapetseras om också! Makens förslag, inte mitt! Hans motivering? "Det är ju så mörkt här, man ser ju ingenting!". *fniss*

• nublu

Ankmor : Antagligen. Jag kan villigt erkänna att det sved präktigt i själen vid tanken på att någon annan skulle bo i vårt hus. Fast det känns skönt att han fattade beslutet och inte jag eftersom det var hans hemland vi tänkte flytta till.

Men det ska bli kul att ge köket en make-over. Och källaren! Och nya ljusa tapeter i hallen.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!