Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

Så, nu luktar det nytvättat i hela huset förutom badrummet, där luktar det Island Mango. Mitt paket från Scrap&Giftcorner kom idag.

Maken och jag tittade på mäklarsajter från Estland i gårkväll och vi konstaterade raskt att några av renoveringsobjekten som vi var sugna på i vintras fortfarande finns kvar och att homestyling definitivt inte slagit igenom på bred front på andra sidan Östersjön.

Jag undrar om det skulle funka med en vit lantlig romantisk inredningsbutik i Estland...

• nublu

Eddan : Sök på kinnisvara (mäklare på estniska)på Google och det kommer upp ungefär hur många som helst...

Kan man lite estniska är www.kv.ee en bra sajt. Leta efter talu (gård/hus med lite eller mkt mark), maja (hus) eller korterid (lägenhet). Under Maakond (landskap) kan du söka på Tartumaa, Pärnumaa (Pärnu med omnejd), Läänemaa (Haapsaalu med omnejd) och Harjumaa (Tallinn med omnejd). Hojta om du har fler frågor!

Ska lägga in några bilder som borde få er att baxa. Lägger dem i mitt galleri. Som sagt, renoveringsobjekt var ordet...

• nublu

Nu finns det bilder från ett klockrent renoveringsobjekt i mitt galleri.

• nublu

Jovars...Känner ni lukten av kålsoppa och blött ylle när ni tittar på bilderna?

Fatta hur många kubikmeter färg det skulle gå åt för att få ordning på det.

• nublu

Oh, Handplockat är livsfarligt att gå in på! Och Epok ska vi inte tala om!

• nublu

lilla Uv : Jag har 5 mil till Linköping, så man kanske kan säga att jag bor i Linköpingstrakten.

Hur går det med jakten på dasspappershållare?

• nublu

Lilla Uv : Du får börja leta på loppisar. Är inte IKEA:s Visen tillräckligt lantlig?

• nublu

Idag kom Hem&Antik i brevlådan. Har inte hunnit packa upp den än. Vi är hundvakter idag jag och barnen.

• nublu

Nu har jag bläddrat igenom H&A. Ett ovanligt bra nummer med mkt trevlig inredning. Bl a ett helt gudomligt lantkök!

Dessutom stod det en hel del om kryddburkar vilket jag är tokig i. Varje gång vi besöker min mans hus i Estland som han ärvde komplett med möbler och allt så sneglar jag suget på hennes kryddburkar i plåt med rysk text på...

• nublu

Millface : Pallen från IKEA heter Bekväm om jag inte minns helt fel.

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!