Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

Jag får verkligen sitta på händerna numera när jag läser i den här tråden! Det lutar åt att vi ska flytta och jag har till min stora fasa upptäckt att det är komiskt små bostadsrätter som ligger närmast till hands...

M a o är det inte läge att shoppa på sig en massa grejer, tyvärr! Jag fåt hålla mig till Yankee Candles de tar ju knappt någon plats alls! Jag undrar om de säljer sådana i Tallinn också?

• nublu

Apropå böcker, Anna och Maria Örnbergs bok "Gammalt blir nytt" är trevlig bok för oss som gillar att ge hopplöst fula möbler en "total makeover". Bäst av allt nästan är att den faktiskt inte är särskilt dyr heller.

• nublu

lilla Uv : Din stackare! Till er andra, här har vi en kvinna som sliter för sina ideal!

Själv hoppas jag kunna måla färdigt arbetsrummet snart, jag vill börja INREDA!

• nublu

jen 75: Nya knoppar till skåp och lådor! Sedan har den åldrats med minst 75 år på en gång.

• nublu

Elisia : folk ä inte kloka dö *härma gammal gubbe i filmen Göta Kanal*

Alltså, var går gränsen egentligen för när det inte är fint längre med en lantlig/romantisk inredning längre utan det bara blir löjligt? Nu bor vi ju i ett 50-talshus som ändå är ganska "anpassningsbart" rent stilmässigt men vi planerar att flytta nästa vår. Till Tallinn och då menar jag inte Gamla Stan utan troligare någon relativt central förort. Kan man ha en lantlig romantisk inredning på 7:e våningen mitt i brusande storstad? Eller blir det bara löjligt och fel?

Och jo, man ska lita på sig själv och inte bry sig om vad andra tycker men jag vill veta iaf. Det är ju dumt att köpa på sig saker som blir helt fel när man sedan flyttar. Eller hur?

• nublu

Tack för svaren tjejer! Det blir väl som det är nu då antar jag. Hehe, det lär bli inredningskulturkrock de luxe!

För att få en uppfattning om hur kraftig den krocken kan bli kan ju kolla på www.kv.ee .

• nublu

Elisia: Knappast troligt. Vi har bara börjat titta lite grann efter lägenhet, flyttar antagligen inte förrän i juni när jag tagit min examen. Men det är ju bara att titta på vilken lägenhet som helst nästan så ser man ju att lantligt/romantiskt inte är direkt vanligt. Om man inte anser att en bautagryta med kålsoppa på spisen ger en lantlig touch!

• nublu

luscious : Jag har ljust grå väggar i vardagsrummet hemma. Den skiftar från nästan vitt i dagsljus och mörknar när det skymmer. Kan kolla NCS-numret när jag kommer hem om du vill. Bilder finns i mitt galleri, de är tagna på kvällen.

• nublu

Vem var det som ville ha färgkoden till mina väggar i vardagsrummet? Var det luscious? Iaf, den ljust grå färg jag använt heter S1002-Y50R. Hittade den i ett nr av AiH, skulle aldrig kommit på den annars! *färgblind*

• nublu

Millface : Jättegrattis till bebisen!

Här hemma går det sakta men säkert framåt med den minimala tvättstugan. Har bestämt att det blir vit pärlspont och Boråstapeters minimalrutiga ljusa tapet ur kollektionen "2 rum & Kök". Och så ljust grått klinkers till det. Hoppas att nästa ägare gillar det också!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!