Inlägg från: juliah |Visa alla inlägg
  • juliah

Lantlig/Romantisk inredning!

nr, hehe, ja jag ska fundera för det ska nämnligen jag också ha!!!

englavingar, det är såå enkelt, köp en gummiform på typ ikea, fyll med betong (instruktioner finns nog på paketet), låt torka över natten och sen är det klart!!! Jättefina blev dom, måste bara betsämma mig för vart jag ska ha dom...

• juliah

englavingar, nja vår förpackning var inte så liten men dom kostar ju typ ingenting, finns en massa annat fint man kan göra också...
    Man kan göra dom i gips också, fint vita blir dom men inte lika hållbara.

Tack millface, Nordsjö har serien en vit värld, åtta jättefina nyanser av vitt, mot rosa, grönt, grått, vitaste vitt, grädde osv!

• juliah

samla, vilka fynd du gör! Jag skulle antingen måla hela bordet eller låta bli att måla det överhuvudtaget...men när jag tänker efter så tror jag att det blir finast om du faktiskt målar bordet! Vad ska du ha för tyg till stolarna?

• juliah

dinah, den första, ekeskog tycker jag är finast, mjukare linjer känns mer klassiskt! 

• juliah

Dinah, beror lite på vilken stil du är ute efter och hur övriga rummet ser ut...

• juliah

ana, jag skulle ha tagit de silverfärgade nedåthängande, hur gammal är ert hus föresten?

• juliah

vlf, vilket fint hus ni har :) !
    jag skulle ha jalusierna utåt från fönstret...hmm...verkligen en smaksak det där...

ana, ok, ja våra lampor är vita i gammal lite snirklig stil, syns jättedåligt på bilden dock...men om du eftersträvar lite mer modern stil så håller jag på den silvriga!

• juliah

vlf, ja så menar jag, alltså längs med fodret, inte längst in mot fönstret...

samla, vilka fynd du gör :)

sajälv håller jag på att sy små hjärtan i linne, får se hur det går...

• juliah

samla, vad är det för sprayfärg du använder?

• juliah

ok, tack, kanske ska investera i en sån då...

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!