Inlägg från: juliah |Visa alla inlägg
  • juliah

Lantlig/Romantisk inredning!

Det var länge sedan jag var inne här känns det som, har haft fullt upp med renovering av hallen som snart är färdig :)
    Det tar ju alltid så mkt längre tid än man tror, särskilt när man har en pedantisk man vad gäller renovering iallfall ;)

musli, du har verkligen gjort ett fynd, den är sååå vacker, vi hade en liknande i mitt barndomshem men den gav vi bort pga platsbrist efter en flytt :( Spelar ni piano?

nr, ja jag kan inte annat än hålla med i det du skriver...men jag tror att vi alla kan ha lite olika uppfattningar om hur den lantliga och romantiska stilen ska vara. Själv älskar jag ju vitt vitt vitt, naturmaterial, en gedigen o harmonisk känsla i hemmet, inte för många prylar osv...andra tycker att det ska vara mysigt o ombonat med myyycket blommor o färger, prylar osv...

• juliah

nr, ja det är nog exakt vad jag också förknippar stilen med, och så är det ju att de flesta inte har råd med sitt drömhem, MEN, det behöver inte alls bli särskilt dyrt att skapa sig ett trivsamt hem med med lite fantasi och tid...

• juliah

nr, det är skoj att du tar upp det, jag har ju haft precis samma funderingar själv...

• juliah

Vem vet föresten när, hmm, ja vad hette butiken nu, ngt med fridas skulle öppna sin webbutik?

• juliah

Tackk lilla uv, det ser jag verkligen fram emot :)

• juliah

Samla, ok då vet jag, ja vi ska nog greja den biten med att skriva ner numret på varan :D

Puppisen, så skoj att du hittade den! Jag har samma "bekymmer" med mina gamla ärvda lakan från mormor, jag skulle nog satsa på gardin eller till barnsängen, jag kommer förmodligen att göra ngt till Noells säng tror jag, synd att de bara ligger i linneskåpet, de är ju så vackra!

lilla Uv, gardinerna är från himla, men samla kom ju med en toppenbeskrivning...det är nog en enkel sak att sy liknande själv!

• juliah

Lilla uv, mina gardiner hade till en början öglor så att man kunde hänga dem på en stång, de tog jag bort och sydde dit en smal kanal så att jag istället kunde hänga dem i en vajer, nedtill har jag rundstav i kanalen...om det nu var till ngn hjälp?!

• juliah

therre, hehe, om du orkar vänta så kan du få se vår tvättstuga, om ett år ungefär, vi har lagt grunden till huset där tvättstugan ska vara :D

polarcat, jättefin säng! Jag har faktiskt precis grundmålat en liten växasäng som jag fyndat på loppis för 200 pix! Lägger in en bild när den är färdig!

• juliah

musli, ja då förstår jag att du saknar piano, den andra kommer att bli underbar när du gjort den i ordning, jag tycket i o för sig att den första också var fin!

therre, hihihi...ja gissa om jag längtar...

• juliah

Å guuud så mkt fint det fanns på e-bay, jag är dock fegis vad gäller att beställa från utlandet tyvärr...
    Man bor ju i helt fel land vad gäller inredning märker jag, att bo nära danmark vore det ultimata för min del tror jag!

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!