Inlägg från: nublu |Visa alla inlägg
  • nublu

Lantlig/Romantisk inredning!

Samla : Järnaffären är ett rykande hett tips! Kallas även för spikband har jag för mig...

Hrm, jag tror jag ska vara en riktig fuling och leta reda på det där huset i Lerum och kopiera ner alla bilderna på det. Som inspiration!

• nublu

Såja, nu är jag i gott sällskap, har en mapp med massa fina bilder på Drömhuset De Luxe. Precis som ni andra! ;P

NyfikenRosa: Kan du inte försöka hitta något gammalt skabbigt skrivbord, måla det vitt och montera på en utdragbar tangentbordshylla (finns på IKEA, kostar runt 100-lappen)?

Samla: Min man har ett passionerat förhållande till spikband, farsgubben likaså. :)

• nublu

Alltså, jag börjar djupt ångra mitt läsande av den här tråden...Det är livsfarligt vanebildande, hur roligt som helst och framförallt så får det mig att gräma mig extramycket över att behöva tvingas lägga ut sisådär 2000 kr på MATJORD. :D

Alltså, för 2000 kr som kunde hjälpt till att göra mitt hem vitare, mysigare, lantligare osv tvingar maken mig att köpa matjord. För att vi inte ska ha ett hål i trädgården på baksidan. Karlar! Ett hål i trädgården kan man väl kompensera med några Yankee Candles, nymålade vita väggar och fluffiga vita handdukar i badrummet? Eller hur? :)

Äsch, jag beställer matjorden åt honom ¨så är han och barnen sysselsatta med det så får jag måla om matsalsstolarna ifred. Hittade en oöppnad burk vit färg i källaren häromdagen... *lycka*

Ska städa idag och fota lite sedan och försöka lägga in lite bilder. Så får ni se lite blått som omväxling till allt vitt! :P

• nublu

Supermamman : Visst är matjord helt onödigt? Det gör väl inget att man får stå på ett par murblock för att nå upp till eldstaden på den nymurade grillen? :)

Nu ska jag börja dammsuga - och rensa bort allsköns bråte från öppna spisen!

Vi ses, var så säkra! :D

• nublu

Supermamma : Är det klaffbord eller iläggsskiva? Är det iläggsskiva skulle jag nog satsa på det kortare bordet. Man vet ju aldrig hur länge man bor kvar och att ha det trångt är ett gigantiskt irritationsmoment. :)

En irriterande klaff kan man (kanske) skruva bort alt gömma under en fin duk. Det sistnämnda kanske inte är något bra alternativ dock med tanke på minstingen. :D

• nublu

Nu ligger det lite nya bilder på vårt boende i galleriet. Blev inget bra eftersom det är för mörkt att fota nu. Får bli mer i morgon, när jag hunnit röja upp efter ligisterna. :)

• nublu

Sylt: Jag har lagt ett svar i din tråd! *puffar på den*

• nublu

Englavingar: Biltemas båtavdelning kanske? Eller någon annan båtbutik eller järnaffär.

• nublu

Mystjejen . Tack för länken! Nu har jag beställt Clean Cotton! Måste ju testa nu när ni andra har höjt den till skyarna och dessutom var priset bra.

Sakta men säkert går tvättstugebygget framåt. Har t o m lyckats få maken att inse att vitt är mkt snyggare än ljusgrönt! *urk*

Svar på tråden Lantlig/Romantisk inredning!